آپ «بلال راز بریلوی» میں ترمیم کر رہے ہیں

نعت کائنات سے
Jump to navigationJump to search

انتباہ: آپ ویکیپیڈیا میں داخل نہیں ہوئے ہیں۔ لہذا اگر آپ اس صفحہ میں کوئی ترمیم کرتے ہیں تو آپکا آئی پی ایڈریس (IP) اس صفحہ کے تاریخچہ ترمیم میں محفوظ ہوجائے گا۔ اگر آپ لاگ ان ہوتے ہیں یا کھاتہ نہ ہونے کی صورت میں کھاتہ بنا لیتے ہیں تو تو آپ کی ترامیم آپ کے صارف نام سے محفوظ ہوگی، جنھیں آپ کسی بھی وقت ملاحظہ کر سکتے ہیں۔

اس ترمیم کو واپس پھیرا جا سکتا ہے۔ براہ کرم ذیل میں موجود موازنہ ملاحظہ فرمائیں اور یقین کر لیں کہ اس موازنے میں موجود فرق ہی آپ کا مقصود ہے۔ اس کے بعد تبدیلیوں کو شائع کر دیں، ترمیم واپس پھیر دی جائے گی۔

تازہ ترین نسخہ آپ کی تحریر
سطر 16: سطر 16:
رازؔ  کا  خیال  ہے  کہ  نعت  مبارک  کا  یہ  توشہ  ان  کے  لئے  زادِ  آخرت ،  سرمایہِ  نجات  بن  جائے  گا  اِسی  لئے  وہ  کہتے  ہیں
رازؔ  کا  خیال  ہے  کہ  نعت  مبارک  کا  یہ  توشہ  ان  کے  لئے  زادِ  آخرت ،  سرمایہِ  نجات  بن  جائے  گا  اِسی  لئے  وہ  کہتے  ہیں
اللہ    مدینے  میں    یوں  مجھ  کو  قضا  دینا
اللہ    مدینے  میں    یوں  مجھ  کو  قضا  دینا
مٹی    میری  طیبہ  کی  مٹی  میں  ملا    دینا
مٹی    میری  طیبہ  کی  مٹی  میں  ملا    دینا
کچھ  شعر  عقیدت  میں  یہ  رازؔ  نے  لکھے  ہیں
کچھ  شعر  عقیدت  میں  یہ  رازؔ  نے  لکھے  ہیں
اللہ    جزا    اِس  کی    تو    روزِ    جزا    دینا
اللہ    جزا    اِس  کی    تو    روزِ    جزا    دینا
آقائے  کائنات  کی  محبت  ہی  جانِ  ایمان  ہے  اگر  یہ  نہیں  تو  انسان  ایمان  سے  خالی  ہے  یعنی  مسلمان  ہی  نہیں  ہے ۔  اِس  نظریہ  کو  رازؔ  نے  اِس  طرح  نظم  کیا  ہے
آقائے  کائنات  کی  محبت  ہی  جانِ  ایمان  ہے  اگر  یہ  نہیں  تو  انسان  ایمان  سے  خالی  ہے  یعنی  مسلمان  ہی  نہیں  ہے ۔  اِس  نظریہ  کو  رازؔ  نے  اِس  طرح  نظم  کیا  ہے
نہیں  جس  دل  میں  آقا  کی  محبت
نہیں  جس  دل  میں  آقا  کی  محبت
اُسے  ایمان    سے  کیا  واسطہ  ہے
اُسے  ایمان    سے  کیا  واسطہ  ہے
* * * * * * * * *
* * * * * * * * *
لاکھ  پڑھ  لیجئے  نمازیں  لاکھ  حج  کر  لیجئے
لاکھ  پڑھ  لیجئے  نمازیں  لاکھ  حج  کر  لیجئے
اُلفتِ  آقا  نہیں  دل  میں  تو  سب  بیکار  ہے
اُلفتِ  آقا  نہیں  دل  میں  تو  سب  بیکار  ہے
کلام  میں  تڑپ  یعنی  خیال  کے  ساتھ  جذبات  کا  شامل  ہونا  ضروری  ہے  اگر  کلام  میں  تڑپ  یعنی  جذبات  کی  آمیزش  نہیں  تو  وہ  شاعرانہ  خیال  نہ  ہوگا  بلکہ  حکیمانہ  یا  واعظانہ  خیال  ہوگا  ۔  رازؔ  کے  کلام  میں  یہ  تڑپ  موجود  ہے  ۔    ملاحظہ  ہو
کلام  میں  تڑپ  یعنی  خیال  کے  ساتھ  جذبات  کا  شامل  ہونا  ضروری  ہے  اگر  کلام  میں  تڑپ  یعنی  جذبات  کی  آمیزش  نہیں  تو  وہ  شاعرانہ  خیال  نہ  ہوگا  بلکہ  حکیمانہ  یا  واعظانہ  خیال  ہوگا  ۔  رازؔ  کے  کلام  میں  یہ  تڑپ  موجود  ہے  ۔    ملاحظہ  ہو


مرے  مولا  مرے  دل  کو  تُو  ایسا  آئینہ  کر  دے
مرے  مولا  مرے  دل  کو  تُو  ایسا  آئینہ  کر  دے
نظر  آئے  رخِ    سرکار    دل    کے    آبگینے    میں
نظر  آئے  رخِ    سرکار    دل    کے    آبگینے    میں
الٰہی  زندگی  دی  ہے  تو  دکھلا  دے  مدینہ  بھی
الٰہی  زندگی  دی  ہے  تو  دکھلا  دے  مدینہ  بھی
بھلا  کیا  فائدہ  ہے  دور  رہ  کر  ایسے  جینے  میں
بھلا  کیا  فائدہ  ہے  دور  رہ  کر  ایسے  جینے  میں
* * * * * * * * * *
* * * * * * * * * *
رضائے  مُصطفٰے  میں  پہلے  تو  خود  کو  فنا  کر  لے
رضائے  مُصطفٰے  میں  پہلے  تو  خود  کو  فنا  کر  لے
خُدا  پھر  تجھ  سے  پوچھے  گا  بتا  تیری  رضا  کیا  ہے
خُدا  پھر  تجھ  سے  پوچھے  گا  بتا  تیری  رضا  کیا  ہے
غزل  ایک  آزاد  صنفِ  سُخن  ہے  اس  میں  کسی  قسم  کی  کوئی  پابندی  نہیں  ہوتی  ۔  شاعر  اپنے  خیالات  و  جذبات  اور  احساسات  کا  اظہار  بلا  تکلف  کھُل  کر  کر سکتا  ہے  لیکن  نعت  ایک  ایسی  صنفِ  سُخن  ہے  جس  میں  زبردست  پابندیاں  ہیں  یہ  بہت  ہی  دشوار  فن  ہے  قدم  قدم  پر  خطرے  ہیں  اِس  میں  جوش  کی  نہیں  ہوش  کی  ضرورت  ہوتی  ہے ۔  رازؔ  نے  اس  راز  کو  محسوس  کیا  اس  لئے  وہ  کہتے  ہیں
غزل  ایک  آزاد  صنفِ  سُخن  ہے  اس  میں  کسی  قسم  کی  کوئی  پابندی  نہیں  ہوتی  ۔  شاعر  اپنے  خیالات  و  جذبات  اور  احساسات  کا  اظہار  بلا  تکلف  کھُل  کر  کر سکتا  ہے  لیکن  نعت  ایک  ایسی  صنفِ  سُخن  ہے  جس  میں  زبردست  پابندیاں  ہیں  یہ  بہت  ہی  دشوار  فن  ہے  قدم  قدم  پر  خطرے  ہیں  اِس  میں  جوش  کی  نہیں  ہوش  کی  ضرورت  ہوتی  ہے ۔  رازؔ  نے  اس  راز  کو  محسوس  کیا  اس  لئے  وہ  کہتے  ہیں


احتیاطوں  کا  تقاضہ  اس  میں  ہر  اک  گام  ہے
احتیاطوں  کا  تقاضہ  اس  میں  ہر  اک  گام  ہے
نعت  کے  اشعار  کہنا  سب  سے  مُشکل  کام  ہے
نعت  کے  اشعار  کہنا  سب  سے  مُشکل  کام  ہے
* * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * *
یہ  تو  اُن  کا  فیض  ہے  جو  رازؔ  کہہ  لیتا  ہے  کچھ
یہ  تو  اُن  کا  فیض  ہے  جو  رازؔ  کہہ  لیتا  ہے  کچھ
ورنہ    نعتِ    مصطفٰے    کہنا      بڑا    دشوار    ہے
ورنہ    نعتِ    مصطفٰے    کہنا      بڑا    دشوار    ہے
* * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * *
نعت  گوئی  کریں  اپنے  بس  کا  نہ  تھا  ہم  کہاں  اور  کہاں  مدحتِ  مُصطفٰے
نعت  گوئی  کریں  اپنے  بس  کا  نہ  تھا  ہم  کہاں  اور  کہاں  مدحتِ  مُصطفٰے
رازؔ  ہم  پہ    نبی  کا    کرم  ہو  گیا  ہم    بھی  نعتِ  نبی  گُنگُنانے  لگے
رازؔ  ہم  پہ    نبی  کا    کرم  ہو  گیا  ہم    بھی  نعتِ  نبی  گُنگُنانے  لگے
نعتیہ  شاعری  کا  ایک  اہم  وصف  کلام  میں  عقیدت  و  محبت  کے  ساتھ  ساتھ  جدّت  و  ندرت  کا  ہونا  ہے  ۔  اگر  یہ  نہیں  تو  کلام  میں  زور  و  اثر  پیدا  نہیں  ہوتا ۔  رازؔ  کے  کلام  میں  یہ  خوبی  پائی  جاتی  ہے ۔  چند  اشعار  ملاحظہ  ہوں ۔
نعتیہ  شاعری  کا  ایک  اہم  وصف  کلام  میں  عقیدت  و  محبت  کے  ساتھ  ساتھ  جدّت  و  ندرت  کا  ہونا  ہے  ۔  اگر  یہ  نہیں  تو  کلام  میں  زور  و  اثر  پیدا  نہیں  ہوتا ۔  رازؔ  کے  کلام  میں  یہ  خوبی  پائی  جاتی  ہے ۔  چند  اشعار  ملاحظہ  ہوں ۔
اُنہیں  کا  تذکرہ  ہے  انتہا  تک
اُنہیں  کا  تذکرہ  ہے  انتہا  تک
اُنہیں  کا  تذکرہ  ہے  ابتدا  سے
اُنہیں  کا  تذکرہ  ہے  ابتدا  سے
* * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * *
آقا  کا  تصرف  اب  خود  سوچئے  کیا  ہوگا
آقا  کا  تصرف  اب  خود  سوچئے  کیا  ہوگا
جب  کام  ہے  ولیوں  کا  مُردوں  کو  جِلا  دینا
جب  کام  ہے  ولیوں  کا  مُردوں  کو  جِلا  دینا
* * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * *


بڑی  عظمت  ہے  کعبہ  کی  ہمیں  تسلیم  ہے  لیکن
بڑی  عظمت  ہے  کعبہ  کی  ہمیں  تسلیم  ہے  لیکن
نبی    کا    آستانہ    پھر    نبی    کا    آستانہ    ہے
نبی    کا    آستانہ    پھر    نبی    کا    آستانہ    ہے
رازؔ  کی  نعتوں  میں  تصنع  اور  آورد  نہیں  ہے  بلکہ  اشعار  دل  کی  گہرایئوں  سے  اُبھرے  ہیں  اور  صفحہِ  قرطاس  پر  موتی  کی  لڑی  کی  طرح  چمک  رہے  ہیں ۔  اُن  میں  حقیقی  جذبات  جلوہ گر  ہیں  ۔  درج  ذیل  اشعار  ملاحظہ  ہوں
رازؔ  کی  نعتوں  میں  تصنع  اور  آورد  نہیں  ہے  بلکہ  اشعار  دل  کی  گہرایئوں  سے  اُبھرے  ہیں  اور  صفحہِ  قرطاس  پر  موتی  کی  لڑی  کی  طرح  چمک  رہے  ہیں ۔  اُن  میں  حقیقی  جذبات  جلوہ گر  ہیں  ۔  درج  ذیل  اشعار  ملاحظہ  ہوں
رکھ  لیتا  ہے  ہمارا  بھرم  آپ  کا  کرم
رکھ  لیتا  ہے  ہمارا  بھرم  آپ  کا  کرم
ورنہ  ہمارا  کون  یہاں  غمگُسار  ہے
ورنہ  ہمارا  کون  یہاں  غمگُسار  ہے
* * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * *
چوم  لیتے  ہیں  عقیدت  سے  خود  اک  دوجے  کو  لب
چوم  لیتے  ہیں  عقیدت  سے  خود  اک  دوجے  کو  لب
کس    قدر  میٹھا    محمد    مُصطفٰے    کا    نام    ہے
کس    قدر  میٹھا    محمد    مُصطفٰے    کا    نام    ہے
* * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * *
سمجھ  میں  ہی  نہیں  آیا  کسی  کو  رازؔ  یہ  اب  تک
سمجھ  میں  ہی  نہیں  آیا  کسی  کو  رازؔ  یہ  اب  تک
کہ  جنت  میں  مدینہ  ہے  یا  جنت  ہے  مدینے  میں
کہ  جنت  میں  مدینہ  ہے  یا  جنت  ہے  مدینے  میں
سرکارِ  کائنات  صلی  اللہ  علیہ  وآلہِ  وسلم  کی  حدیث  مبارک  ہے  اوّل  ما  خلق  اللہ  نوری      اللہ  نے  سب  سے  پہلے  میرا  نور  پیدا  فرمایا    اس  حدیث  مقدس  کی  ترجمانی  رازؔ  نے  بہت  خوبصورتی  سے  اس  طرح  کی  ہے
سرکارِ  کائنات  صلی  اللہ  علیہ  وآلہِ  وسلم  کی  حدیث  مبارک  ہے  اوّل  ما  خلق  اللہ  نوری      اللہ  نے  سب  سے  پہلے  میرا  نور  پیدا  فرمایا    اس  حدیث  مقدس  کی  ترجمانی  رازؔ  نے  بہت  خوبصورتی  سے  اس  طرح  کی  ہے
نہ  تھا  جہان  میں  کچھ  اُن  کے  نور  سے  پہلے
نہ  تھا  جہان  میں  کچھ  اُن  کے  نور  سے  پہلے
نبی  تھے  دونوں  جہاں  کے  ظہور  سے  پہلے
نبی  تھے  دونوں  جہاں  کے  ظہور  سے  پہلے
 
تھے  کائنات  سے  پہلے  مرے  حضور  مگر
تھے  کائنات  سے  پہلے  مرے  حضور  مگر  
 
یہ  کائنات    نہیں    تھی    حُضور  سے    پہلے
یہ  کائنات    نہیں    تھی    حُضور  سے    پہلے


رازؔ  کی  شاعری  قرآن  و  حدیث  اور  تہذیبی  عوامل  کی  ترجمانی  سے  منور  ہے  اور  پورا  کلام  عشق  و  محبتِ  رسول  سے  مہکتے  اشعار  سے  معطر  ہے  ۔  رازؔ  کا  بے  لوث  عشقِ  رسول  عظمتِ  حبیبِ  کردگار  کو  کِس  والہانہ  انداز  میں  بیان  کرتا  ہے  ملاحظہ  فرمائیں
رازؔ  کی  شاعری  قرآن  و  حدیث  اور  تہذیبی  عوامل  کی  ترجمانی  سے  منور  ہے  اور  پورا  کلام  عشق  و  محبتِ  رسول  سے  مہکتے  اشعار  سے  معطر  ہے  ۔  رازؔ  کا  بے  لوث  عشقِ  رسول  عظمتِ  حبیبِ  کردگار  کو  کِس  والہانہ  انداز  میں  بیان  کرتا  ہے  ملاحظہ  فرمائیں
وہ  نعمت  ہی  نہیں  ہے  بادشاہوں  کے  خزینے  میں
وہ  نعمت  ہی  نہیں  ہے  بادشاہوں  کے  خزینے  میں
جو  نعمت  بھیک  میں  ملتی  ہے  منگتوں  کو  مدینے  میں
جو  نعمت  بھیک  میں  ملتی  ہے  منگتوں  کو  مدینے  میں
اُسے    دنیا    کا    کوئی  غم    ہراساں    کر  نہیں  سکتا
اُسے    دنیا    کا    کوئی  غم    ہراساں    کر  نہیں  سکتا
غمِ  سرکارِ  بطحا  بس  گیا  ہے  جس  کے  سینے  میں
غمِ  سرکارِ  بطحا  بس  گیا  ہے  جس  کے  سینے  میں
نبی  کے  قرب  میں  اِس  کو  ٹھکانہ  کاش  مل  جائے
نبی  کے  قرب  میں  اِس  کو  ٹھکانہ  کاش  مل  جائے
الٰہی    رازؔ    مر    کر    دفن  ہو    جائے  مدینے    میں
الٰہی    رازؔ    مر    کر    دفن  ہو    جائے  مدینے    میں
* * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * *
عرش  پر  فرش  پر  لامکاں  میں  ذکر  جاری  ہے  دونوں  جہاں  میں
عرش  پر  فرش  پر  لامکاں  میں  ذکر  جاری  ہے  دونوں  جہاں  میں
ایسی  کوئی  جگہ  ہی  نہیں  ہے  جس  جگہ  اُن  کا  چرچہ  نہیں  ہے
ایسی  کوئی  جگہ  ہی  نہیں  ہے  جس  جگہ  اُن  کا  چرچہ  نہیں  ہے


ایک  سچے  پکی  سُنی  مسلمان  کی  سب  سے  بڑی  اساس  حُبِ  نبی  ہے  جس  کا  دل  محبتِ  رسول  سے  خالی  ہے  وہ  مسلمان  کہلانے  کا  ہی  حقدار  نہیں  ہے ۔  اُس  کا  روزہ  نماز  حج  سب  بیکار  ہے  ۔  تمام  فضیلتوں  اور  سعادتوں  کی  بنیاد  عشقِ  رسول  ہی  ہے  ۔  رازؔ  اِس  حقیقت  کو  یوں  بیان  کرتے  ہیں
ایک  سچے  پکی  سُنی  مسلمان  کی  سب  سے  بڑی  اساس  حُبِ  نبی  ہے  جس  کا  دل  محبتِ  رسول  سے  خالی  ہے  وہ  مسلمان  کہلانے  کا  ہی  حقدار  نہیں  ہے ۔  اُس  کا  روزہ  نماز  حج  سب  بیکار  ہے  ۔  تمام  فضیلتوں  اور  سعادتوں  کی  بنیاد  عشقِ  رسول  ہی  ہے  ۔  رازؔ  اِس  حقیقت  کو  یوں  بیان  کرتے  ہیں


دل  میں  گر  حُبِ  شہہِ  بطحا  نہیں
دل  میں  گر  حُبِ  شہہِ  بطحا  نہیں
پھر  ترا  سجدہ  کوئی  سجدہ  نہیں
پھر  ترا  سجدہ  کوئی  سجدہ  نہیں
جو  نبی  کے  ہاتھ  سے  مَس  ہو گیا
جو  نبی  کے  ہاتھ  سے  مَس  ہو گیا
جسم  کیا  کپڑا  بھی  وہ  جلتا  نہیں
جسم  کیا  کپڑا  بھی  وہ  جلتا  نہیں
سُنّیوں  کا  آپ  کے  گستاخ  سے
سُنّیوں  کا  آپ  کے  گستاخ  سے
کوئی  رشتہ  کوئی  سمجھوتا  نہیں
کوئی  رشتہ  کوئی  سمجھوتا  نہیں
ایک  کامیاب  شاعر  اپنی  شاعری  میں  صنعتوں  کا  استعمال  بہت  خوبی  اور  مہارتِ  فن  کے  ساتھ  کرتا  ہے  ۔    رازؔ  نے  دو  صنعتوں  کا  یعنی  صنعتِ  تلمیح  اور  صنعتِ  تضاد  کا  استعمال  بہت  خوبصورتی  کے  ساتھ  کیا  ہے  ۔
ایک  کامیاب  شاعر  اپنی  شاعری  میں  صنعتوں  کا  استعمال  بہت  خوبی  اور  مہارتِ  فن  کے  ساتھ  کرتا  ہے  ۔    رازؔ  نے  دو  صنعتوں  کا  یعنی  صنعتِ  تلمیح  اور  صنعتِ  تضاد  کا  استعمال  بہت  خوبصورتی  کے  ساتھ  کیا  ہے  ۔
صنعتِ  تلمیح
صنعتِ  تلمیح
جب  شاعر  اپنے  کلام  میں  کسی  آیت  ،  حدیثِ  مبارکہ  ،  کسی  مشہور  تاریخی  واقعہ  یا  کسی  کہاوت  کی  طرف  اشارہ  کرتا  ہے  تو  اُسے  صنعتِ  تلمیح  کہتے  ہیں  ۔  رازؔ  نے  اپنی  شاعری  میں  کثرت  سے اس  صنعت  کا  استعمال  کیا  ہے ،  چند  شعر  ملاحظہ  ہوں
جب  شاعر  اپنے  کلام  میں  کسی  آیت  ،  حدیثِ  مبارکہ  ،  کسی  مشہور  تاریخی  واقعہ  یا  کسی  کہاوت  کی  طرف  اشارہ  کرتا  ہے  تو  اُسے  صنعتِ  تلمیح  کہتے  ہیں  ۔  رازؔ  نے  اپنی  شاعری  میں  کثرت  سے اس  صنعت  کا  استعمال  کیا  ہے ،  چند  شعر  ملاحظہ  ہوں
پلٹ  کے  آیا  ہے  سورج    قمر  ہوا    ٹکڑے
پلٹ  کے  آیا  ہے  سورج    قمر  ہوا    ٹکڑے
اشارے  تم  یہ  مرے  مُصطفٰے  کے  دیکھو  تو
اشارے  تم  یہ  مرے  مُصطفٰے  کے  دیکھو  تو
* * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * *
مسکرائے  نبی  تو  ضیا  ہو  گئی
مسکرائے  نبی  تو  ضیا  ہو  گئی
آپ  کی    یہ  ادا  معجزہ    ہو گئی
آپ  کی    یہ  ادا  معجزہ    ہو گئی
* * * * * * * * *
* * * * * * * * *
نشانی  دینا    تھی  دنیا  کو  تیری  قدرت  کی
نشانی  دینا    تھی  دنیا  کو  تیری  قدرت  کی
وہ  ڈوبا    شمس  پھِرانا    تو  اِک  بہانہ    تھا
وہ  ڈوبا    شمس  پھِرانا    تو  اِک  بہانہ    تھا
وہ  چاہتا    تو  نہ  سورج    کو    ڈوبنے  دیتا
وہ  چاہتا    تو  نہ  سورج    کو    ڈوبنے  دیتا
مگر    خدا    کو    تصرف    ترا    دکھانا    تھا
مگر    خدا    کو    تصرف    ترا    دکھانا    تھا
* * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * *
مصطفٰے  شہرِ  علم  و  حکمت  ہیں
مصطفٰے  شہرِ  علم  و  حکمت  ہیں
اور  علی  اُن    کا  باب    کیا    کہنے
اور  علی  اُن    کا  باب    کیا    کہنے
* * * * * * * *
* * * * * * * *
میسر  ہی  نہیں  ہے  وہ  گلاب  و  مشک  و  عنبر  کو
میسر  ہی  نہیں  ہے  وہ  گلاب  و  مشک  و  عنبر  کو
خدا  نے  جو  مہک  رکھی  ہے  آقا  کے  پسینے  میں
خدا  نے  جو  مہک  رکھی  ہے  آقا  کے  پسینے  میں
صنعتِ  تضاد
صنعتِ  تضاد
ایک  ہی  شعر  میں  دو  ۲  لفظ  ایک  ہی  طرح  کے  ہوں  مگر  معنی  الگ  الگ  ہوں  ۔  اُسے  صنعتِ  تضاد  کہتے  ہیں ۔  رازؔ  نے  اِس  صنعت  کا  استعمال  بھی  بہت  خوبصورتی  کے  ساتھ  کیا  ہے  ۔  ایک  شعر  ملاحظہ  ہو ۔
ایک  ہی  شعر  میں  دو  ۲  لفظ  ایک  ہی  طرح  کے  ہوں  مگر  معنی  الگ  الگ  ہوں  ۔  اُسے  صنعتِ  تضاد  کہتے  ہیں ۔  رازؔ  نے  اِس  صنعت  کا  استعمال  بھی  بہت  خوبصورتی  کے  ساتھ  کیا  ہے  ۔  ایک  شعر  ملاحظہ  ہو ۔
جب  اُن  پہ  مرنے  والا  بعد  مرنے  کے  بھی  زندہ  ہے
جب  اُن  پہ  مرنے  والا  بعد  مرنے  کے  بھی  زندہ  ہے
بتاؤ  پھر  بھلا  کیوں  کر  نہ  ہوں  میرے  نبی  زندہ
بتاؤ  پھر  بھلا  کیوں  کر  نہ  ہوں  میرے  نبی  زندہ
مصرع ِ اولٰی  میں  لفظ    مرنے  دو  بار  آیا  ہے  ایک  بار  فدا  ہو جانے  کے  معنی  میں  دوسری  بار  موت  کے  لئے  ،  یہاں  شعر  میں  صنعتِ  تضاد  ہے  ۔
مصرع ِ اولٰی  میں  لفظ    مرنے  دو  بار  آیا  ہے  ایک  بار  فدا  ہو جانے  کے  معنی  میں  دوسری  بار  موت  کے  لئے  ،  یہاں  شعر  میں  صنعتِ  تضاد  ہے  ۔
اعلٰی  حضرت  امام  احمد  رضا  خاں  تمام  سنیوں  کے  امام  یعنی  سنیت  کی  علامت ہیں  ۔  آپ  عشقِ  رسول  کا  ایسا  مینارہِ  نور  ہیں  جس  کی  ضیاپاشیوں  سے  تمام  سُنیوں  کے  ذہن  و  دل  روشن  ہیں  آپ  عاشقِ  صادق  ہیں  اس  لئے  ہر  سنی  مسلمان  خواہ  وہ  کسی  بھی  سلسلے  سے  تعلق  رکھتا ہو  امامِ  عشق  و  محبت  سے  عقیدت  رکھتا  ہے  ۔  رازؔ  خانقاہی  مزاج  کے  ہیں  اور  مئے  حُبِ  نبی  سے  سرشار  ہیں  اِسی  نسبت  سے  اُنہیں  اعلٰی  حضرت  امام  احمد  رضا  سے  بھی  عقیدت  و  محبّت  ہے  یہی  وجہ  ہے  کہ  اُن  کے  بعض  نعتیہ  اشعار  امام  احمد  رضا  کے  نعتیہ  اشعار  کی  ترجمانی  کرتے  نظر  آتے  ہیں ۔  چند  مثالیں  ملاحظہ  ہوں  ۔
اعلٰی  حضرت  امام  احمد  رضا  خاں  تمام  سنیوں  کے  امام  یعنی  سنیت  کی  علامت ہیں  ۔  آپ  عشقِ  رسول  کا  ایسا  مینارہِ  نور  ہیں  جس  کی  ضیاپاشیوں  سے  تمام  سُنیوں  کے  ذہن  و  دل  روشن  ہیں  آپ  عاشقِ  صادق  ہیں  اس  لئے  ہر  سنی  مسلمان  خواہ  وہ  کسی  بھی  سلسلے  سے  تعلق  رکھتا ہو  امامِ  عشق  و  محبت  سے  عقیدت  رکھتا  ہے  ۔  رازؔ  خانقاہی  مزاج  کے  ہیں  اور  مئے  حُبِ  نبی  سے  سرشار  ہیں  اِسی  نسبت  سے  اُنہیں  اعلٰی  حضرت  امام  احمد  رضا  سے  بھی  عقیدت  و  محبّت  ہے  یہی  وجہ  ہے  کہ  اُن  کے  بعض  نعتیہ  اشعار  امام  احمد  رضا  کے  نعتیہ  اشعار  کی  ترجمانی  کرتے  نظر  آتے  ہیں ۔  چند  مثالیں  ملاحظہ  ہوں  ۔
اللہ  تبارک  تعالٰی  واحد  اور  لاشریک  ہے  اور  اُس  کے  محبوب  آقائے  کون  و  مکاں  یکتائے  زمانہ  ہیں  آپ  جیسا  نہ  کوئی  ہوا  نہ  ہے  نہ  ہوگا  ،  اس  کلیہ  کو  اعلٰی  حضرت  نے  اس  طرح  بیان  کیا  ہے
اللہ  تبارک  تعالٰی  واحد  اور  لاشریک  ہے  اور  اُس  کے  محبوب  آقائے  کون  و  مکاں  یکتائے  زمانہ  ہیں  آپ  جیسا  نہ  کوئی  ہوا  نہ  ہے  نہ  ہوگا  ،  اس  کلیہ  کو  اعلٰی  حضرت  نے  اس  طرح  بیان  کیا  ہے
 
ترے  پایہ  کا  نہ  پایا  تجھے  یک  نے  یک  بنایا
                                          ترے  پایہ  کا  نہ  پایا  تجھے  یک  نے  یک  بنایا


بلال  رازؔ  نے  امام  احمد  رضا  کے  اس  شعر  کی  ترجمانی  اس  طرح  کی  ہے
بلال  رازؔ  نے  امام  احمد  رضا  کے  اس  شعر  کی  ترجمانی  اس  طرح  کی  ہے
اُن  کے  جیسا  کوئی  بھی  نہ  آیا  اُن  کے  جیسا  نہ  رب  نے  بنایا
اُن  کے  جیسا  کوئی  بھی  نہ  آیا  اُن  کے  جیسا  نہ  رب  نے  بنایا
اُن  کا  ثانی  کوئی  کس  طرح  ہو  جسم  کا  جن  کے  سایہ  نہیں  ہے
اُن  کا  ثانی  کوئی  کس  طرح  ہو  جسم  کا  جن  کے  سایہ  نہیں  ہے
اعلٰی  حضرت  کا  شعر  ہے
اعلٰی  حضرت  کا  شعر  ہے
وہ  سوئے  لالہ  زار  پھرتے  ہیں
وہ  سوئے  لالہ  زار  پھرتے  ہیں
تیرے  دن  اے  بہار  پھرتے  ہیں
تیرے  دن  اے  بہار  پھرتے  ہیں
بلال  رازؔ  نے  بھی  اس  مفہوم  کو  کچھ  اس  طرح  بیان  کیا  ہے  ۔
بلال  رازؔ  نے  بھی  اس  مفہوم  کو  کچھ  اس  طرح  بیان  کیا  ہے  ۔
دشت  کو  لالہ  زار  کرتے  ہیں
دشت  کو  لالہ  زار  کرتے  ہیں
وہ  خزاں  کو  بہار  کرتے  ہیں
وہ  خزاں  کو  بہار  کرتے  ہیں


اعلٰی  حضرت  کی  نعت  کا  مقطع  ہے
اعلٰی  حضرت  کی  نعت  کا  مقطع  ہے
لیکن  رضا  نے  ختم  سُخن  اس  پہ  کر  دیا
لیکن  رضا  نے  ختم  سُخن  اس  پہ  کر  دیا
خالق  کا  بندہ  خلق  کا  آقا  کہوں  تجھے
خالق  کا  بندہ  خلق  کا  آقا  کہوں  تجھے


بلال  رازؔ  نے  اس  کی  ترجمانی  اس  طرح  کی  ہے
بلال  رازؔ  نے  اس  کی  ترجمانی  اس  طرح  کی  ہے
تو  ہے  خالق  کا  خلق  ہے  تیری
تو  ہے  خالق  کا  خلق  ہے  تیری
تو  خدا    کا    تری    خدائی    ہے
تو  خدا    کا    تری    خدائی    ہے


آقائے  کائنات  جب  اس  دنیا  میں  تشریف  لائے  تو  خانہ  کعبہ  کے  سارے  بُت  ڈر  و  خوف  سے  کانپنے  لگے .  اعلٰی  حضرت  نے  اس  واقعہ  کی  تصویر  کشی  اس  طرح  کی  ہے  ،
آقائے  کائنات  جب  اس  دنیا  میں  تشریف  لائے  تو  خانہ  کعبہ  کے  سارے  بُت  ڈر  و  خوف  سے  کانپنے  لگے .  اعلٰی  حضرت  نے  اس  واقعہ  کی  تصویر  کشی  اس  طرح  کی  ہے  ،
تیری  آمد  تھی  کہ  بیت  اللہ  مجرے  کو  جھکا
تیری  آمد  تھی  کہ  بیت  اللہ  مجرے  کو  جھکا
تیری  ہیبت  تھی  کہ  ہر  بُت  تھر تھرا  کے  گِر گیا
تیری  ہیبت  تھی  کہ  ہر  بُت  تھر تھرا  کے  گِر گیا


بلال  رازؔ  نے  اس  شعر  کی  ترجمانی  اس  طرح  کی  ہے
بلال  رازؔ  نے  اس  شعر  کی  ترجمانی  اس  طرح  کی  ہے


جب  پیمبر  کی  دنیا  میں  آمد  ہوئی  ہر  طرف  چھا  گئی  روشنی  روشنی
جب  پیمبر  کی  دنیا  میں  آمد  ہوئی  ہر  طرف  چھا  گئی  روشنی  روشنی
کعبۃُ  اللہ  جھکا  اُن  کی  تعظیم  کو  پتھروں  کے  صنم  تھرتھرانے  لگے
کعبۃُ  اللہ  جھکا  اُن  کی  تعظیم  کو  پتھروں  کے  صنم  تھرتھرانے  لگے
اس  طرح  کلامِ  رازؔ  میں  بہت  سے  اشعار  ہیں  جن  میں  کلامِ  رضا  کی  ترجمانی  ہے  لیکن  طوالت  کے  خوف  سے  سب  کا  ذکر  ممکن  نہیں  ۔
اس  طرح  کلامِ  رازؔ  میں  بہت  سے  اشعار  ہیں  جن  میں  کلامِ  رضا  کی  ترجمانی  ہے  لیکن  طوالت  کے  خوف  سے  سب  کا  ذکر  ممکن  نہیں  ۔
بلال  رازؔ  نے  سرورِ  کون  و  مکاں  کے  اخلاق  و  عادات  ،  علمِ  غیب  ،  رفعت  ،  سربلندی  ،  تصرفات  و  اختیارات  ،  آپ  کی  دستگیری  و  شفاعت  ،  آپ  سے  عقیدت  و  محبت  و  غلامی  وغیرہ  تمام  تشکیلی  عناصر  جو  نعت  مبارک  کے  لئے  لازمی  ہیں  بڑی  خوش  اسلوبی  اور  مہارتِ  تامّہ  کے  ساتھ  استعمال  کئے  ہیں ۔  اس  کے  ساتھ  ہی  آرزو  و  تمنا  ،  مناجات  ،  حبِ  نبی  ،  سرکارِ  دو عالم  کا  وسیلہ  ،  فریاد  ،  اپنی  عاجزی  و  انکساری ، عقیدہ  و  عقیدت  وغیرہ  کا  ذکر  کر کے  سرکار  سے  اپنی  وارفتگی  و  شیفتگی  اور  والہانہ  لگاؤ  کا  ثبوت  قدم  قدم  پر  پیش  کیا  ہے  ۔
بلال  رازؔ  نے  سرورِ  کون  و  مکاں  کے  اخلاق  و  عادات  ،  علمِ  غیب  ،  رفعت  ،  سربلندی  ،  تصرفات  و  اختیارات  ،  آپ  کی  دستگیری  و  شفاعت  ،  آپ  سے  عقیدت  و  محبت  و  غلامی  وغیرہ  تمام  تشکیلی  عناصر  جو  نعت  مبارک  کے  لئے  لازمی  ہیں  بڑی  خوش  اسلوبی  اور  مہارتِ  تامّہ  کے  ساتھ  استعمال  کئے  ہیں ۔  اس  کے  ساتھ  ہی  آرزو  و  تمنا  ،  مناجات  ،  حبِ  نبی  ،  سرکارِ  دو عالم  کا  وسیلہ  ،  فریاد  ،  اپنی  عاجزی  و  انکساری ، عقیدہ  و  عقیدت  وغیرہ  کا  ذکر  کر کے  سرکار  سے  اپنی  وارفتگی  و  شیفتگی  اور  والہانہ  لگاؤ  کا  ثبوت  قدم  قدم  پر  پیش  کیا  ہے  ۔
براہ کرم اس بات کا خیال رکھیں کہ نعت کائنات میں آپ کی جانب سے کی جانے والی تمام ترمیموں میں دیگر صارفین بھی حذف و اضافہ کر سکتے ہیں۔ اگر آپ اپنی تحریر کے ساتھ اس قسم کے سلوک کے روادار نہیں تو براہ کرم اسے یہاں شائع نہ کریں۔
نیز اس تحریر کو شائع کرتے وقت آپ ہم سے یہ وعدہ بھی کر رہے ہیں کہ اسے آپ نے خود لکھا ہے یا اسے دائرہ عام یا کسی آزاد ماخذ سے یہاں نقل کر رہے ہیں (تفصیلات کے لیے نعت کائنات:حقوق تصانیف ملاحظہ فرمائیں)۔ براہ کرم اجازت کے بغیر کسی کاپی رائٹ شدہ مواد کو یہاں شائع نہ کریں۔
منسوخ معاونت برائے ترمیم (نئی ونڈو میں کھولیں)