آپ «قصیدہ» میں ترمیم کر رہے ہیں

نعت کائنات سے
Jump to navigationJump to search

انتباہ: آپ ویکیپیڈیا میں داخل نہیں ہوئے ہیں۔ لہذا اگر آپ اس صفحہ میں کوئی ترمیم کرتے ہیں تو آپکا آئی پی ایڈریس (IP) اس صفحہ کے تاریخچہ ترمیم میں محفوظ ہوجائے گا۔ اگر آپ لاگ ان ہوتے ہیں یا کھاتہ نہ ہونے کی صورت میں کھاتہ بنا لیتے ہیں تو تو آپ کی ترامیم آپ کے صارف نام سے محفوظ ہوگی، جنھیں آپ کسی بھی وقت ملاحظہ کر سکتے ہیں۔

اس ترمیم کو واپس پھیرا جا سکتا ہے۔ براہ کرم ذیل میں موجود موازنہ ملاحظہ فرمائیں اور یقین کر لیں کہ اس موازنے میں موجود فرق ہی آپ کا مقصود ہے۔ اس کے بعد تبدیلیوں کو شائع کر دیں، ترمیم واپس پھیر دی جائے گی۔

تازہ ترین نسخہ آپ کی تحریر
سطر 2: سطر 2:




قصیدے کی ابتدا عربی شاعری سے ہوئی۔ عربی سے یہ صنفِ سخن فارسی شاعری میں پہونچی اور فارسی کے اثرسے اردو شاعری میں اس صنفِ سخن کو فروغ حاصل ہوا۔ قصیدہ ایک موضوعی صنفِ سخن ہے۔ جس میں کسی کی مدح یا ہجو کی جاتی ہے لیکن زیادہ تر قصائد مدح و توصیف ہی کی غرض سے لکھے گئے ہیں۔ اس کے علاوہ مناظرِ قدرت، پند و نصائح، معاشی بدحالی، سیاسی انتشار وغیرہ جیسے موضوعات بھی قصیدے میں بیان کیے جاتے ہیں،  
قصیدے کی ابتدا عربی شاعری سے ہوئی۔ عربی سے یہ صنفِ سخن فارسی شاعری میں پہونچی اور فارسی کے اثرسے اردو شاعری میں اس صنفِ سخن کو فروغ حاصل ہوا۔ قصیدہ ایک موضوعی صنفِ سخن ہے۔ جس میں کسی کی مدح یا ہجو کی جاتی ہے لیکن زیادہ تر قصائد مدح و توصیف ہی کی غرض سے لکھے گئے ہیں۔ اس کے علاوہ مناظرِ قدرت، پند و نصائح، معاشی بدحالی، سیاسی انتشار وغیرہ جیسے موضوعات بھی قصیدے میں بیان کیے جاتے ہیں، قصیدے کے اجزائے ترکیبی یہ ہیں۔ (1)تشبیب(2)گریز(3)مدح(4) دعا یا حُسنِ طلب۔


=== اردو نعت گوئی میں قصیدے کی روایت ===
پہلا شعر قصیدے کا مطلع کہلا تا ہے یہاں سے قصیدے کا پہلا جز تشبیب شروع ہوتا ہے۔ اس میں شاعر اپنے تعلق سے فخر و امتنان پر مشتمل اشعار کہتا ہے۔ دوسرا جز گریز جیسا کہ نام سے ظاہر ہے شاعر اپنی تعریف ترک کر کے ممدوح کی مدح و توصیف کی سمت رجوع کرتا ہے۔ اس کے بعد مدح کا مرحلہ آتا ہے جو تشبیب سے طویل تر ہوتا ہے اگرچہ ذوقؔ و غالبؔ کے قصیدوں میں مدح کے اشعار کم تعداد میں ملتے ہیں۔ حُسنِ طلب اس کے بعد کی منزل ہے جس میں قصیدہ خواں اپنے ممدوح کی جانب سے لطف و اکرام کی توقع ظاہر کرتا ہے، پھر ممدوح کے لیے دعا پر قصیدہ ختم ہو جاتا ہے۔ جس قصیدے میں اس کے تمام اجزائے ترکیبی موجود ہوں اور جس میں راست ممدوح سے خطاب کیا گیا ہو اسے خطابیہ قصیدہ کہتے ہیں۔ قصیدے میں یوں تو صرف مدح خوانی مقصود ہوتی ہے لیکن اکثر قصائد میں ہجویہ، واعظانہ، اور دوسرے بیانیہ مضامین بھی نظم کیے گئے ملتے ہیں۔ اس اعتبار سے انھیں مدحیہ، ہجویہ، واعظانہ وغیرہ بھی کہا جاتا ہے۔ اردو میں سوداؔ ، انشائؔ ، ذوقؔ اور غالبؔ کے قصائد معروف ہیں۔ مدح و توصیف کے مقصد سے بعض شعرا نے پیغمبرِ اسلام صلی اللہ علیہ و سلم ، خلفائے راشدین رضی اللہ عنہم، اور دیگر اکابرِ دین کے بھی قصیدے لکھے ہیں جن میں مومنؔ ، محسنؔ ، رضاؔ بریلوی، عبدالعزیز خالدؔ اور بہت سے دوسرے نئے شعرا کے نام آتے ہیں۔ ذیل میں حضرت نوریؔ بریلوی کا صنفِ قصیدہ میں تحریر کیا گیا نعتیہ کلام خاطر نشین ہو ؎
 
اردو میں نعتیہ قصائد لکھنے کا آغآز  پہلے صاحب  کلیات شاعر [[ سلطان محمد قلی قطب شاہ ]]  ہی کر دیا تھا ۔ پھر [[ سلطان علی عادل شاہ ثانی ]]،  شاہی نے بھی اس روایت کو اگے بڑھایا ۔ [[نصرتی ]]، [[شاہ افضل قادری ]]، [[ جنونی گجراتی ]]،  [[ ولی دکنی ]]، [[ سید امیر الدین ]] ،  [[ مرزا رفیع سودا ]]،  [[قائم چاند پوری ]] ، [[ غلام ہمدانی مصحفی ]]، [[ مومن خاں مومن ]]،  [[ میر نظام ممنون]]،  [[ کرامت علی خاں شہیدی ]]،  [[ لطف بریلوی ]] ، [[ امیر مینائی ]]، [[ محسن کاکوروی]]، [[ امام احمد رضا خان بریلوی ]]،  وغیرہم کے قصائد بڑے معرکے کے قصائد ہیں ۔  پاکستان میں قصیدے کے احیاء کا کام [[ عبد العزیز خالد ]] نے کیا ۔ دیگر شعراء میں [[ خالد احمد ]]، [[ فدا خالدی دہلوی ]]، [[حفیظ تائب ]]، [[سرو سہارنپوری ]] وغیرہم نمایاں ہیں ۔ <ref>  نعتیہ ادب کے تنقیدی زاوے ، ص 228، ڈاکٹر عزیز احسن ، نعت ریسرچ سنٹر کراچی </ref>
 
 
=== قصیدے کے اجزائے ترکیبی ===
 
قصیدے کے اجزائے ترکیبی یہ ہیں۔ (1)تشبیب(2)گریز(3)مدح(4) دعا یا حُسنِ طلب۔
 
پہلا شعر قصیدے کا مطلع کہلا تا ہے یہاں سے قصیدے کا پہلا جز تشبیب شروع ہوتا ہے۔ اس میں شاعر اپنے تعلق سے فخر و امتنان پر مشتمل اشعار کہتا ہے۔ دوسرا جز گریز جیسا کہ نام سے ظاہر ہے شاعر اپنی تعریف ترک کر کے ممدوح کی مدح و توصیف کی سمت رجوع کرتا ہے۔ اس کے بعد مدح کا مرحلہ آتا ہے جو تشبیب سے طویل تر ہوتا ہے اگرچہ ذوقؔ و غالبؔ کے قصیدوں میں مدح کے اشعار کم تعداد میں ملتے ہیں۔ حُسنِ طلب اس کے بعد کی منزل ہے جس میں قصیدہ خواں اپنے ممدوح کی جانب سے لطف و اکرام کی توقع ظاہر کرتا ہے، پھر ممدوح کے لیے دعا پر قصیدہ ختم ہو جاتا ہے۔ جس قصیدے میں اس کے تمام اجزائے ترکیبی موجود ہوں اور جس میں راست ممدوح سے خطاب کیا گیا ہو اسے خطابیہ قصیدہ کہتے ہیں۔ قصیدے میں یوں تو صرف مدح خوانی مقصود ہوتی ہے لیکن اکثر قصائد میں ہجویہ، واعظانہ، اور دوسرے بیانیہ مضامین بھی نظم کیے گئے ملتے ہیں۔ اس اعتبار سے انھیں مدحیہ، ہجویہ، واعظانہ وغیرہ بھی کہا جاتا ہے۔


===مشہور قصائد ===
===مشہور قصائد ===
سطر 41: سطر 32:
====قصیدہ معراجیہ ====
====قصیدہ معراجیہ ====


[[امام احمد رضا خان بریلوی ]] کے اس قصیدے کے بارے مشہور ہے کہ جب [[محسن کاکوروی ]] نے اپنا مشہور  قصیدہ  
[[امام احمد حسن خان بریلوی ]] کے اس قصیدے کے بارے مشہور ہے کہ جب [[محسن کاکوروی ]] نے اپنا مشہور  قصیدہ  


[[سمت کاشی سے چلا جانب متھرا بادل ]]
[[سمت کاشی سے چلا جانب متھرا بادل ]]
سطر 68: سطر 59:
اس قصیدے میں  [[امام احمد حسن خان بریلوی ]] نے یہ صنعت رکھی ہے کہ ہر مصرع اولی کا آخری رکن بالترتیب حروف تہجی پر ختم ہوتا ہے ۔  چونکہ ردیف ''د'' ہے تو مطلع میں قافیہ الف کی آواز "دجی" ہے ۔  یہ قصیدہ ساٹھ اشعار پر مشتمل ہے ۔ اور ی پر ختم ہوتا ہے ۔  
اس قصیدے میں  [[امام احمد حسن خان بریلوی ]] نے یہ صنعت رکھی ہے کہ ہر مصرع اولی کا آخری رکن بالترتیب حروف تہجی پر ختم ہوتا ہے ۔  چونکہ ردیف ''د'' ہے تو مطلع میں قافیہ الف کی آواز "دجی" ہے ۔  یہ قصیدہ ساٹھ اشعار پر مشتمل ہے ۔ اور ی پر ختم ہوتا ہے ۔  


مکمل قصیدہ اس ربط پر ملاحظہ کریں:  [[ کعبہ کے بدر الدجی تم پہ کروڑوں درود ]]
مکمل قصیدہ اس ربط پر ملاحظہ کریں:  [[ کعبے بدر الدجی تم پہ کروڑوں درود ]]


==== قصیدہ بہاریہ ====
==== قصیدہ بہاریہ ====


[[قصیدہ بہاریہ ]] پر ایک مضمون : قصیدہ بہاریہ اور حضرت قاسم نانوتوی  بشکریہ  الغزالی <ref> [http://algazali.org/index.php?threads/%D9%82%D8%B5%DB%8C%D8%AF%DB%81-%D8%A8%DB%81%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DB%81-%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%A7-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%AA%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D8%AD%D9%85%DB%81-%D8%A7%D9%84%D9%84%DB%81.2556/ | الغزالی ویب سائٹ ]</ref>
[[قصیدہ بہاریہ ]] پر ایک مضمون : قصیدہ بہاریہ اور حضرت قاسم نانوتوی  بشکریہ  الغزالی <ref> http://algazali.org/index.php?threads/%D9%82%D8%B5%DB%8C%D8%AF%DB%81-%D8%A8%DB%81%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DB%81-%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%A7-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%AA%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D8%AD%D9%85%DB%81-%D8%A7%D9%84%D9%84%DB%81.2556/ </ref>
 
=== مزید دیکھیں ===
 
[[ نظم ]] | [[ آزاد نظم ]] | [[نظم معری ]] | [[غزل ]] | [[قصیدہ ]] | [[ قطعہ ]] | [[ رباعی ]] | [[ مثنوی ]] | [[ مرثیہ ]] | [[ دوہا ]] | [[ ماہیا ]] | [[ کہہ مکرنی ]] | [[ لوری ]] | [[ گیت ]] | [[ سہرا ]] | [[کافی ]] | [[ ترائیلے ]] |  [[ سانیٹ ]] |  [[ ہائیکو ]] |
 
=== حواشی و حوالہ جات ===
=== حواشی و حوالہ جات ===


[[Category: اصناف ِ سخن ]]
[[Category: اصناف ِ سخن ]]
براہ کرم اس بات کا خیال رکھیں کہ نعت کائنات میں آپ کی جانب سے کی جانے والی تمام ترمیموں میں دیگر صارفین بھی حذف و اضافہ کر سکتے ہیں۔ اگر آپ اپنی تحریر کے ساتھ اس قسم کے سلوک کے روادار نہیں تو براہ کرم اسے یہاں شائع نہ کریں۔
نیز اس تحریر کو شائع کرتے وقت آپ ہم سے یہ وعدہ بھی کر رہے ہیں کہ اسے آپ نے خود لکھا ہے یا اسے دائرہ عام یا کسی آزاد ماخذ سے یہاں نقل کر رہے ہیں (تفصیلات کے لیے نعت کائنات:حقوق تصانیف ملاحظہ فرمائیں)۔ براہ کرم اجازت کے بغیر کسی کاپی رائٹ شدہ مواد کو یہاں شائع نہ کریں۔
منسوخ معاونت برائے ترمیم (نئی ونڈو میں کھولیں)

اِس صفحہ پر مستعمل سانچہ حسب ذیل ہے: