آپ «دکنی مثنویوں میں نعت ۔ ڈاکٹر نسیم الدین فریس» میں ترمیم کر رہے ہیں

نعت کائنات سے
Jump to navigationJump to search

انتباہ: آپ ویکیپیڈیا میں داخل نہیں ہوئے ہیں۔ لہذا اگر آپ اس صفحہ میں کوئی ترمیم کرتے ہیں تو آپکا آئی پی ایڈریس (IP) اس صفحہ کے تاریخچہ ترمیم میں محفوظ ہوجائے گا۔ اگر آپ لاگ ان ہوتے ہیں یا کھاتہ نہ ہونے کی صورت میں کھاتہ بنا لیتے ہیں تو تو آپ کی ترامیم آپ کے صارف نام سے محفوظ ہوگی، جنھیں آپ کسی بھی وقت ملاحظہ کر سکتے ہیں۔

اس ترمیم کو واپس پھیرا جا سکتا ہے۔ براہ کرم ذیل میں موجود موازنہ ملاحظہ فرمائیں اور یقین کر لیں کہ اس موازنے میں موجود فرق ہی آپ کا مقصود ہے۔ اس کے بعد تبدیلیوں کو شائع کر دیں، ترمیم واپس پھیر دی جائے گی۔

تازہ ترین نسخہ آپ کی تحریر
سطر 550: سطر 550:


ملانصرتی عادل شاہی خاندان کے آٹھویں حکمراں سلطان علی عادل شاہ ثانی (۱۰۶۸۔۱۰۸۳ھ ؍ ۱۶۵۷۔۱۶۷۲) کے دربار کا ملک الشعراء اور ایک قادر الکلام سخنور تھا۔اس کا شمار دکنی کے صف اول کے شعراء میں ہوتا ہے۔ نصرتی نے تین مثنویاں گلشن عشق (۱۰۶۸ھ ؍ ۱۶۵۷ء) علی نامہ (۱۰۷۶ھ ؍ ۱۶۶۵ء) اور تاریخ اسکندری تصنیف کیں۔ گلشن عشق اور علی نامہ میں اس نے نعتیہ شاعری کے بلند پایہ نمونے پیش کیے ہیں۔
ملانصرتی عادل شاہی خاندان کے آٹھویں حکمراں سلطان علی عادل شاہ ثانی (۱۰۶۸۔۱۰۸۳ھ ؍ ۱۶۵۷۔۱۶۷۲) کے دربار کا ملک الشعراء اور ایک قادر الکلام سخنور تھا۔اس کا شمار دکنی کے صف اول کے شعراء میں ہوتا ہے۔ نصرتی نے تین مثنویاں گلشن عشق (۱۰۶۸ھ ؍ ۱۶۵۷ء) علی نامہ (۱۰۷۶ھ ؍ ۱۶۶۵ء) اور تاریخ اسکندری تصنیف کیں۔ گلشن عشق اور علی نامہ میں اس نے نعتیہ شاعری کے بلند پایہ نمونے پیش کیے ہیں۔
 
گلشن عشق میںنصرتی کنور منوہر اور مدمالتی کی داستان عشق نظم کی ہے۔ اس مثنوی میں حمد باری تعالیٰ کے بعد نعت سرور عالم اور صفت معراج کے ابواب بھی ہیں۔ حمد کے چند اشعار دیکھیے:
 
گلشن عشق میں نصرتی کنور منوہر اور مدمالتی کی داستان عشق نظم کی ہے۔ اس مثنوی میں حمد باری تعالیٰ کے بعد نعت سرور عالم اور صفت معراج کے ابواب بھی ہیں۔ حمد کے چند اشعار دیکھیے:
 
 
زہے نامور سید المرسلیں
زہے نامور سید المرسلیں
کہ آخر وہ ہے شافع المذنبیں
کہ آخر وہ ہے شافع المذنبیں
ادا ہوں نہ حمد احد کے بچن
ادا ہوں نہ حمد احد کے بچن
نہ راکھیں جلگ مدح احمدیں من
نہ راکھیں جلگ مدح احمدیں من
(اللہ کی حمد کے کلمات اس وقت تک ادا نہیں ہوتے جب تک احمد مجتبیٰ کی مدح میں دل نہ لگائیں)
(اللہ کی حمد کے کلمات اس وقت تک ادا نہیں ہوتے جب تک احمد مجتبیٰ کی مدح میں دل نہ لگائیں)
آگے وہ کہتا ہے کہ اے نبیؐ آپ ہی دائم حق سے گفتگو فرماتے ہیں۔ قاب قوسین آپؐ کا مقام ہے:
آگے وہ کہتا ہے کہ اے نبیؐ آپ ہی دائم حق سے گفتگو فرماتے ہیں۔ قاب قوسین آپؐ کا مقام ہے:
نہیں حق سوں نت ہم زباں ہم کلام
نہیں حق سوں نت ہم زباں ہم کلام
تجے قاب قوسین ادنیٰ مقام
تجے قاب قوسین ادنیٰ مقام
پھر وہ کہتا ہے اے نبیؐ آپؐ لامکاں کے مالک کے رازدار ہیں۔ آپؐ اس ذات کے حبیب ہیں جو بے مثل و بے شبہ ہے۔
پھر وہ کہتا ہے اے نبیؐ آپؐ لامکاں کے مالک کے رازدار ہیں۔ آپؐ اس ذات کے حبیب ہیں جو بے مثل و بے شبہ ہے۔
نہیں لامکاں کے دھنی کا انیس
نہیں لامکاں کے دھنی کا انیس
تو بے مثل و بے شبہ کا ہم جلیس
تو بے مثل و بے شبہ کا ہم جلیس
اس کے بعد وہ کہتا ہے کہ یا رسول اللہ ؐآپؐ نے … معراج کی شب لامکاں میں بن آواز اور بن حرف کے کلام حق سنا ۔  
اس کے بعد وہ کہتا ہے کہ یا رسول اللہ ؐآپؐ نے … معراج کی شب لامکاں میں بن آواز اور بن حرف کے کلام حق سنا ۔  
بن آواز و بن حرف کے خوش بچن
بن آواز و بن حرف کے خوش بچن
سنیا لامکاں میں تہیں پا وطن
سنیا لامکاں میں تہیں پا وطن
۱۸؎
۱۸؎
نصرتی نے اپنی دوسری مثنوی علی نامہ میں بھی حمد و مناجات کے بعد نعت اور ذکر معراج کے عناوین رکھے ہیں۔ چوںکہ علی نامہ ایک رزمیہ مثنوی ہے‘ اسی مناسبت سے نصرتی نے اس کے نعتیہ اشعار میں آنحضرتؐ کی شجاعت و دلیر ی،غزا اور دبدبے کی توصیف کی ہے۔
نصرتی نے اپنی دوسری مثنوی علی نامہ میں بھی حمد و مناجات کے بعد نعت اور ذکر معراج کے عناوین رکھے ہیں۔ چوںکہ علی نامہ ایک رزمیہ مثنوی ہے‘ اسی مناسبت سے نصرتی نے اس کے نعتیہ اشعار میں آنحضرتؐ کی شجاعت و دلیر ی،غزا اور دبدبے کی توصیف کی ہے۔
تہیں اے شہنشاہِ دنیا و دیں
تہیں اے شہنشاہِ دنیا و دیں
شجاعت کے صف کا ہے کرسی نشیں
شجاعت کے صف کا ہے کرسی نشیں


شرف کوں دلیری کے ہے سینہ صدر
شرف کوں دلیری کے ہے سینہ صدر
دیا ہت کم تیغ کوں تونچ قدر
دیا ہت کم تیغ کوں تونچ قدر


ترے کاج جس حق نے پیدا کیا
ترے کاج جس حق نے پیدا کیا
غزا کا شرف توں ہوید اکیا
غزا کا شرف توں ہوید اکیا


ترا دبدبہ سن کے خوش دھات کا
ترا دبدبہ سن کے خوش دھات کا
زمین پر نہ تھا ریا قدم لات کا
زمین پر نہ تھا ریا قدم لات کا
۱۹؎
۱۹؎
براہ کرم اس بات کا خیال رکھیں کہ نعت کائنات میں آپ کی جانب سے کی جانے والی تمام ترمیموں میں دیگر صارفین بھی حذف و اضافہ کر سکتے ہیں۔ اگر آپ اپنی تحریر کے ساتھ اس قسم کے سلوک کے روادار نہیں تو براہ کرم اسے یہاں شائع نہ کریں۔
نیز اس تحریر کو شائع کرتے وقت آپ ہم سے یہ وعدہ بھی کر رہے ہیں کہ اسے آپ نے خود لکھا ہے یا اسے دائرہ عام یا کسی آزاد ماخذ سے یہاں نقل کر رہے ہیں (تفصیلات کے لیے نعت کائنات:حقوق تصانیف ملاحظہ فرمائیں)۔ براہ کرم اجازت کے بغیر کسی کاپی رائٹ شدہ مواد کو یہاں شائع نہ کریں۔
منسوخ معاونت برائے ترمیم (نئی ونڈو میں کھولیں)