"نعت" کے نسخوں کے درمیان فرق

نعت کائنات سے
Jump to navigationJump to search
سطر 27: سطر 27:
[[ نعت کی تعریف ۔ ابن عربی  | ابن عربی  ]] | [[نعت کی تعریف ۔ الحافظ ابو موسٰی | الحاظ ابو موسیٰ ]]  | [[نعت کی تعریف ۔ ڈاکٹر فرمان فتح پوری | ڈاکٹر فرمان فتح پوری ]] | [[ نعت کی تعریف ۔ ڈاکٹر طلحہ رضوی برق | ڈاکٹر طلحہ رضوی برق  ]] | [[نعت کی تعریف ۔ نور احمد میرٹھی |  نور احمد میرٹھی ]]  | [[ نعت کی تعریف ۔ مولانا سید عبد القدوس ہاشمی  | مولانا سید عبد القدوس ہاشمی ]] | [[نعت کی تعریف ۔ بابا سید رفیق عزیز | بابا سید رفیق عزیز ]] | [[نعت کی تعریف ۔  پروفیسر سید محمد یونس گیلانی |  پروفیسر سید محمد یونس گیلانی ]] |  
[[ نعت کی تعریف ۔ ابن عربی  | ابن عربی  ]] | [[نعت کی تعریف ۔ الحافظ ابو موسٰی | الحاظ ابو موسیٰ ]]  | [[نعت کی تعریف ۔ ڈاکٹر فرمان فتح پوری | ڈاکٹر فرمان فتح پوری ]] | [[ نعت کی تعریف ۔ ڈاکٹر طلحہ رضوی برق | ڈاکٹر طلحہ رضوی برق  ]] | [[نعت کی تعریف ۔ نور احمد میرٹھی |  نور احمد میرٹھی ]]  | [[ نعت کی تعریف ۔ مولانا سید عبد القدوس ہاشمی  | مولانا سید عبد القدوس ہاشمی ]] | [[نعت کی تعریف ۔ بابا سید رفیق عزیز | بابا سید رفیق عزیز ]] | [[نعت کی تعریف ۔  پروفیسر سید محمد یونس گیلانی |  پروفیسر سید محمد یونس گیلانی ]] |  
[[ نعت کی تعریف ۔ رشید محمود راجا  | راجا رشید محمود ]] | [[نعت کی تعریف ۔ ڈاکٹر ریاض مجید | ڈاکٹر ریاض مجید ]] | [[ نعت کی تعریف ۔ ڈاکٹر مشاہد رضوی |ڈاکٹر مشاہد رضوی ]]
[[ نعت کی تعریف ۔ رشید محمود راجا  | راجا رشید محمود ]] | [[نعت کی تعریف ۔ ڈاکٹر ریاض مجید | ڈاکٹر ریاض مجید ]] | [[ نعت کی تعریف ۔ ڈاکٹر مشاہد رضوی |ڈاکٹر مشاہد رضوی ]]
==== نعت بحثیت صنف ِ سخن ===
"ڈاکٹر فرمان فتح پوری صاحب کا مضمون ’’نعت ، بحیثیت صنف سخن‘‘ اہم مضمون ہے۔ ہمارے بعض ناقدین صرف مخصوص موضوع اور کوئی مخصوص ہیئت نہ ہونے کی بنا پر نعت کو ’’صنف سخن‘‘ تسلیم نہیں کرتے جبکہ یہی ناقدین ’’مرثیے‘‘ کو صنف سخن کا درجہ دیتے ہیں جبکہ یہ بھی موضوعی صنف ہے اور جو لوگ ’’مسدس‘‘ کو اسکی ’’ہیئت‘‘ قرار دیتے ہیں وہ غلطی پر ہیں۔ اس کی مسدسی ہیئت تو انیسؔ و دبیرؔ کی وجہ سے مقبول ہوگئی ورنہ ان سے قبل اور آج بھی مسدس کو مرثئے کی حتمی ہیئت تسلیم نہیں کیا گیا ہے جس طرح رباعی کی ہیئت تسلیم شدہ ہے، آج بھی دیگر شعری ہئیتوں میں مرثیے کہے جارہے ہیں اس لیے  جس طرح مرثیے کو موضوع کے اعتبار سے صنف سخن کا درجہ دیا گیا ہے اسی طرح نعت کو بھی ’’صنف سخن ‘‘ تسلیم کرلینا چاہئے۔" <ref> ڈاکٹر اشفاق انجم نعت رنگ شمارہ ۲۷؍ص ۴۹۸  </ref>


=== فن ِ نعت کی مختلف شاخیں ===
=== فن ِ نعت کی مختلف شاخیں ===

نسخہ بمطابق 02:57، 20 نومبر 2019ء

Naat.jpg


نعت عربی زبان کا لفظ ہے ۔ لغوی اعتبار سے اس کے معنی مدح و ستائش کے ہیں اور اصطلاحی معنی رسول کریم صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم کی شعری تعریف ہے ۔


لفظ نعت اور لغات

معتبر لغات میں نعت کے لفظی معنے "اوصاف یا خوبیوں کے بیان " کے حوالے سے موجود ہیں ۔ کچھ لغت کا حوالہ اس ربط پر موجود ہے  :

نعت اور لغات

نعت کی تعریف

لغوی معنوں میں نعت کا مطلب اوصاف کا بیان اور اصطلاحی معنوں میں رسول کریم صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم کی منظوم تعریف کو نعت کہتے ہیں ۔ علمائے نعت نے اس تعریف کو اپنے پانے الفاظ میں بیان کیا ہے ۔ کچھ علماء کی تعریفیں درج ذیل ہیں ۔

ابن عربی | الحاظ ابو موسیٰ | ڈاکٹر فرمان فتح پوری | ڈاکٹر طلحہ رضوی برق | نور احمد میرٹھی | مولانا سید عبد القدوس ہاشمی | بابا سید رفیق عزیز | پروفیسر سید محمد یونس گیلانی | راجا رشید محمود | ڈاکٹر ریاض مجید | ڈاکٹر مشاہد رضوی

= نعت بحثیت صنف ِ سخن

"ڈاکٹر فرمان فتح پوری صاحب کا مضمون ’’نعت ، بحیثیت صنف سخن‘‘ اہم مضمون ہے۔ ہمارے بعض ناقدین صرف مخصوص موضوع اور کوئی مخصوص ہیئت نہ ہونے کی بنا پر نعت کو ’’صنف سخن‘‘ تسلیم نہیں کرتے جبکہ یہی ناقدین ’’مرثیے‘‘ کو صنف سخن کا درجہ دیتے ہیں جبکہ یہ بھی موضوعی صنف ہے اور جو لوگ ’’مسدس‘‘ کو اسکی ’’ہیئت‘‘ قرار دیتے ہیں وہ غلطی پر ہیں۔ اس کی مسدسی ہیئت تو انیسؔ و دبیرؔ کی وجہ سے مقبول ہوگئی ورنہ ان سے قبل اور آج بھی مسدس کو مرثئے کی حتمی ہیئت تسلیم نہیں کیا گیا ہے جس طرح رباعی کی ہیئت تسلیم شدہ ہے، آج بھی دیگر شعری ہئیتوں میں مرثیے کہے جارہے ہیں اس لیے جس طرح مرثیے کو موضوع کے اعتبار سے صنف سخن کا درجہ دیا گیا ہے اسی طرح نعت کو بھی ’’صنف سخن ‘‘ تسلیم کرلینا چاہئے۔" <ref> ڈاکٹر اشفاق انجم نعت رنگ شمارہ ۲۷؍ص ۴۹۸ </ref>

فن ِ نعت کی مختلف شاخیں

نعت گوئی | نعت خوانی | تحقیق و تنقید

مزید دیکھیے

حمد | منقبت | مرثیہ | سلام


نئے صفحات
"نعت کائنات " پر اپنے تعارفی صفحے ، شاعری، کتابیں اور رسالے آن لائن کروانے کے لیے رابطہ کریں ۔ سہیل شہزاد : 03327866659

حواشی و حوالہ جات