تبادلۂ خیال:گوئٹے کی نظم نغمۂ محمدی کے تین تراجم ۔ خان حسنین عاقب

نعت کائنات سے
Jump to navigationJump to search

کلاسیکل شعراء کی تازہ کاریاں

وصف ِرخسار محمد جب زباں پر آگیا

اپنا مضموں سورہ ءِ والشمس سے ٹکرا گیا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ممتاز گنگوہی ۔۔۔۔۔۔۔۔ انتخاب بوستان نعت

کی نظر آپ نے جب دفتر عصیاں پہ غریب

حرف سب اڑ گئے بس رہ گیا سادہ کاغذ


اس قدر ہیں مصطفی کے لعل شکر بار سرخ

تذکرے سے ان کے ہوتا ہے لب ِ گفتار سرخ

بہر صحت بس ہے بیماران ِ ہفت اقلیم کو

آب ِ زم زم تین تولہ خاک ِ یثرب چار سرخ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ غریب سہارن پوری ۔۔۔۔۔ انتخاب بوستان


یہ اثر بھی عشق ِ احمد سے زباں میں آگیا

تیر کو آواز دی واپس کماں میں آگیا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ صادق جمیل


ترا اسم گرامی زیر بسم اللہ عنواں مین

از کے ہر صحیفے میں ابد کے ہر رجسٹر میں

حسد کیوں لا مکاں پر دازی افکار محسن کا

کسی دن معرکہ ہوگا عطارد میں، سخنور میں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ محسن کاکوروی

معروف شعراء کی بے اعتدالیاں

دیدہ ءِ شوق میں تھا حسن و جمال ِ عربی

آئینہ دیکھ کے حیران تھا خود آئینہ گر ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ حافظ مظہر الدین


میں تو کہتا ہوں کہ تھا ان کی نظر کا اعجاز

لوگ کہتے ہیں دیں پھیلا ہے تلوار کے ساتھ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ حافظ مظہر الدین

میں تو کہتا ہوں کہ پہلے آنا چاہیے اس کا درست قرینہ احمد ندیم قاسمی کے ہاں ملتا ہے

لوگ کہتے ہیں کہ سایہ تیرے پیکر کا نہ تھا

میں تو کہتا ہوں جہاں بھر پہ ہے ساِیہ تیرا ۔


جب بھی چپ ہوتا ہوں آجاتا ہے ہونٹوں پہ درود

اکثر اوقات "محمد" مرے ہاں ملتے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ مظفر وارثی


کوئی جبرئیل آکر ، کرے چاک میرا سینہ

جہاں دل دھڑک رہا ہے وہاں ٹانک دے مدینہ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ مظفر وارثی



تھی ساقی تسنیم کی یہ قدر شناسی

کوثر پہ پلائے گئے پینے کے لیے ہم

ضیا الدین بدایونی

  • ساقی تسنیم ؟ تسنیم و کوثر مختلف چشمے ہیں
  • شاعرانہ تعلی بہت زیادہ ہے ۔


کیا خیال ِ روئے احمد کی شکایت کیجئے

جب کبھی آیا دل ِ بیمار کو تڑپا گیا

الٹی قسمت تھی مری جو تیر مژگان ِ نبی

دل سے تا لخت ِ جگر پہنچا مگر ترچھا گیا

ممتاز گنگوہی


ایک مژگان ِ نبی کو تیر کہنا ۔ مژگان کو کمان کہا جا سکتا ہے تیر تو دل کو کہیں گے ۔ دوئم تیر حضور صلی اللہ وآلہ وسلم کا ہو اور ترچھا جائے؟


شب ِ معراج محمد سے خو شامد کرکے

حوریں کہتی تھیں کہ رہ جاو یہیں آج کی رات

غریب سہارنپوری


ایسا معلوم ہوتا ہے جیسے نعت کے کلاسیکل دور میں حضور صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم کو غزل کے محبوب کی طرح ہی لیا گیا ہو ۔


جلووں کی تاب لا نہ سکے طور پر کلیم

سرکار لا مکاں میں بھی جلوہ فشاں رہے ۔۔۔۔۔۔۔۔ حافظ مظہر الدین


الفاظ ، تراکیب اور اصطلاحات کا غلط استعمال

بطحا

دل تڑپ جائے گا اے زائرِ بطحا تیرا

تیری جس وقت مدینے سے جُدائی ہوگی

اہم اشعار

پسندیدہ اشعار

ہوئی تعمیر مسجد ِ نبوی

اپنے کٹنے پہ خوش ہوئے پودے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ڈاکٹر شاہد اشرف

نسل در نسل تری ذات کے مقروض ہیں ہم

تو غنی ابن غنی ہے مرے مکی مدنی ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ رام ریاض


ہم نے کس دور میں کھولی ہیں ظہوری آنکھیں

ان کو دیکھا نہ انہیں دیکھنے والا دیکھا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ انوار ظہوری


خوش رہیں تجھ کو دیکھنے والے

ورنہ کس نے خدا کو دیکھا ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ذہین تاجی


وہ جن کے شور۔ روانی میں ہے ثنا کا سرور

اب ایک دو ہوں تو بولوں،فلاں فلاں دریا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ جاوید عادل سوہاوی


آپ تو سنگ زنی پر بھی دعا دتیے ہیں

نعت لکھ لایا ہوں ،دیکھیں مجھے کیا دیتے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ کامران احمد مظفر گڑھ


کبھی ذوق ِ تجسس جب فلک پر جا نکلتا ہے

تو جس تارے کو دیکھیں ان کا نقش ِ پا نکلتا ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سید سلمان گیلانی


اعمال میں پر تو نہیں گر تیرے عمل کا

ہونا تیری امت میں نہ ہونے کی طرح ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ریاض مجید، فیصل آباد


جزو ِ ایمان ہے جو آپ نے ارشاد کیا

وہی قانون ہے جو آپ نے فرمایا ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ منیر اظہر، بہاولپور۔


فقط حصول سعادت کا اک بہانہ ہوا

کسی سے نعت پیمبر کا حق ادا نہ ہوا -------------- انور مسعود، لاہور


ہم اہل نعت فروعات میں الجھتے نہیں

ہمیں تو ان کی محبت کو عام کرنا ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ریاض مجید، فیصل آباد


میں بتاتا ہوں تمہیں عشق نوردی کیا ہے

ایک آہٹ کے لیے سارا مدینہ چوما ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔مظفر وارثی


پیکر ِ حکمت سے پہلے، نسخہ ءِ حکمت سے قبل

لفظ میں معنی تو تھے ، معنی میں گہرائی نہ تھی ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانوی


نفسِ مضموں تو ہے منت کش ِ جبریل کہ ہم

سادے کاغذ پہ لکیریں سے بناتے ہیں میاں

خواب میں کاش بلال آکے کسی روز کہیں

جلدی اٹھو تمہیں سرکار بلاتے ہیں میاں ------------------------ عارف امام


آخری صف بھی ہے معراج ِ تمنا فیصل

پھر بھی خواہش کہ ہو جائیں ذرا سا آگے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ فیصل عجمی


ہمیں سچ بولنا اس نے سکھایا

برابر تولنا اس نے سکھایا ------------------------------ حسن عسکری

عمدہ اشعار میں ایک آنچ کی کمی

کوئی جبرئیل آکر ، کرے چاک میرا سینہ

جہاں دل دھڑک رہا ہے وہاں ٹانک دے مدینہ

مظفر وارثی

کیا ہی عمدہ شعری پیرایہ ہے ۔ تاہم اگر اسے حضور صلی اللہ علیہ والہ وسلم کی "شق الصدر" [یہ روایت درست ہے یا نہیں وہ بحث ایک طرف ] کے ساتھ جوڑے تو یہ بہت خاص واقعہ ہے ۔ ایسے خاص واقعات کی اپنی حوالے خواہش میں نعوذ باللہ حضور صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم کی برابری کا ایک شائبہ بھی ابھرتا ہے ۔ جو یقینا شاعر کا منشا نہیں ہے ۔ ثانیا جبرئیل صرف ایک ہیں تو ان کے ساتھ "کوئی" کا کوئی محل نہیں ۔ اگر مظفر وارثی صاحب نے "جبرئیل " کی جگہ " مہربان" یا اور کوئِی ایسا لفظ رکھا ہوتا تو یہ شعر میرے پسندیدہ ترین اشعار میں شامل ہوتا

کوئی مہربان آکر ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔




اک عہد تھا چٹائی سے آدھی کھجور تک

پہنچے حضور کیسے مقاماتِ نور تک


اییک شاندار شعر ہے ۔ چٹائی اور آدھی کھجور سے حضور صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم کی زندگی تصویر کرنے کی کوشش ہی ہے لیکن "چٹائی سے آدھی کھجور " کا کوئی مکمل سفر اس تصویر میں رنگ بھرنے سے قاصر ہے ۔ چٹائی ایک علیحدہ جزو ہے اور آدھی کھجور علیحدہ ۔ ان میں زنجیر نہیں بنتی تو انہیں علیحدہ علیحدہ دکھانا ہی اولی تھا ۔ اگر قافیہ و ردیف کی بندش سے آزاد ہوا جائے تو ضرورت یہ کہنے کی تھی


اک عہد ہے چٹائی بھی آدھی کھجور بھی

پہنچے حضور کیسے مقاماتِ نور تک


متفرق

متفرق اہم اشعار

قدموں کے کچھ نشان تھے صحرا کی ریت پر

قربان دو جہان تھے صحرا کی ریت پر

ہجرت کاآٹھ دن کاسفر ،راستہ طویل

وہ صبر کی چٹان تھے صحرا کی ریت پر

(کاشف عرفان)


میں ہوں سلطان تو سلطان ِ دو عالم کے سبب

ورنہ اس نام سے خود مجھ کو حیا آتی ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سلطان محمود، لاہور


کیا عدم میں بھی مدینہ ہے کوئی

جو وہاں جاتا ہے پھر آتا نہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ امیر مینائی


جو ان کی گلی ہے وہی دراصل ہے جنت

اور دراصل جو جنت ہے وہی ان کی گلی ہے .......................... کوثر نیازی


اخبار میں چھپ جائے کسی روز یہ سرخی

حسان تیرے در سے پلٹ کر نہیں آیا ................... ابراہیم حسان، حاصل پور


وہ جن کے شور۔ روانی میں ہے ثنا کا سرور

اب ایک دو ہوں تو بولوں،فلاں فلاں دریا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ جاوید عادل سوہاوی


آپ تو سنگ زنی پر بھی دعا دتیے ہیں

نعت لکھ لایا ہوں ،دیکھیں مجھے کیا دیتے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ کامران احمد مظفر گڑھ



ہر اک گدا کو عطا کر رہے ہیں دل کی مراد

کبھی سوال سے پہلے کبھی سوال کے بعد ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سلمان گیلانی

سلمان گیلانی



کبھی ذوق ِ تجسس جب فلک پر جا نکلتا ہے

تو جس تارے کو دیکھیں ان کا نقش ِ پا نکلتا ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سید سلمان گیلانی

اعمال میں پر تو نہیں گر تیرے عمل کا

ہونا تیری امت میں نہ ہونے کی طرح ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ریاض مجید، فیصل آباد


بچوں کو لوگ یہ بھی پڑھایئں نصاب میں

دونوں جہاں ہیں ذکر رسالت مآب میں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ رباب رشیدی


جب دور دور تک نہ تھے آثار کائنات

اس دم بھی تھے وجود میں مختار ِ کائنات ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سلطان محمود


جزو ِ ایمان ہے جو آپ نے ارشاد کیا

وہی قانون ہے جو آپ نے فرمایا ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ منیر اظہر، بہاولپور۔


فقط حصول سعادت کا اک بہانہ ہوا

کسی سے نعت پیمبر کا حق ادا نہ ہوا -------------- انور مسعود، لاہور


یہ شان تھی رحمت کی تو حیران سا کیوں ہے

حقدار ِ معافی ابو سفیان سا کیوں ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سلمان گیلانی



میرے دل میں ترے قدموں کے نشاں ملتے ہیں

ایسے مہتاب اندھیروں میں کہاں ملتے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ مظفر وارثی


نہ ہوگا دو قدم کا فاصلہ بھی

الہ آباد سے احمد نگر تک ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ حسن رضا بریلوی


پیکر ِ حکمت سے پہلے، نسخہ ءِ حکمت سے قبل

لفظ میں معنی تو تھے ، معنی میں گہرائی نہ تھی ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانوی



نفسِ مضموں تو ہے منت کش ِ جبریل کہ ہم

سادے کاغذ پہ لکیریں سے بناتے ہیں میاں

خواب میں کاش بلال آکے کسی روز کہیں

جلدی اٹھو تمہیں سرکار بلاتے ہیں میاں ------------------------ عارف امام


آخری صف بھی ہے معراج ِ تمنا فیصل

پھر بھی خواہش کہ ہو جائیں ذرا سا آگے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ فیصل عجمی


ہمیں سچ بولنا اس نے سکھایا

برابر تولنا اس نے سکھایا ------------------------------ حسن عسکری

متفرق - خود شناسی

آپ کو دیکھا تو نادانوں کی آنکھیں کھل گئیں

تھے خدا سے آشنا ،خود سے شناسائی نہ تھی ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شنبم رومانوی


متفرق - محبوب بانٹنا

کون دیتا ہے کسی کو کوئی محبوب اپنا

نہ جانے کس طرح یہ کیا ہے گوارہ حق نے ................ اعظم چشتی


کوئی محبوب اپنا کب کسی سے بانٹ سکتا ہے

کرم اس کا تجھے ہم میں اتارا یا رسول اللہ -------------- فوزیہ شیخ ، فیصل آباد

(صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم )


متفرق شہر کے نام والے اشعار

لاہور

لاہور کی زمین سے زلفی بفیض عشق

میں روز دیکھتا ہوں مدینہ رسول کا

سیف زلفی ، یہ شعر انہوں نے اپنی کتاب "روشنی " کے پہلے صفحے پر لکھ رکھا ہے ۔




جسم ِ خاکی ہے اگر لاہور میں کچھ غم نہیں

روز حاضر ہے بہ دربار ِ شہ ِ ابرار ، روح


چھوڑ کر لاہور کو پہنچوں مدینہ یا نبی

پر اگر تو میرے دل میں حوصلہ پیدا کرے


کب کی پہنچی ہے مدینے سرور ِ بے جاں کی جاں

تن فقط لاہور میں ہے جسم ِ بے جاں کی طرح

- مجھ کو بلوا لو مدینے میں اگر اے رہنما

ہوویں بندے خانہ ءِ لاہور سے آزاد ہم

-

ہے کجا شہر ِ مدینہ اور کجا لاہور ہے

جائیں گے پر ہم اگر اللہ کو منظور ہے


جسم ِ خاکی ہے اگر لاہور میں کچھ غم نہیں

روز حاضر ہے بہ دربار ِ شہ ِ ابرار ، روح

سرور لاہوری

درود و سلام

سلام پڑھتے ہوئے ہم نہ دیکھ پائیں مگر

جواب دیتے ہوئے وہ تو ہم کو دیکھتے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ریاض مجید

قلب و چشم

آنکھوں کو یہ دکھ ہے کہ زیارت سے محروم

دل خوش ہے کہ اس راہ سے پیغام ہی گذرا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔شبنم رومانی


تعلی

  • حافظ مظہر الدین مظہر پر عبد اللہ عتیق کی کتاب میں ان کی شاعری سے تعلی کے کافی اشعار پیش کیے گئے ہیں


دنیا میں آنے کا مقصد

عدم سے لائی ہے ہستی میں آرزوئے رسول

کہاں کہاں لیے پھرتی ہے جستجوئے رسول ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ بیدم وارثی


شکریہ رزمی ادا ہوتا عدم میں کس طرح

نعت کہنے کے لیے میں اس جہاں میں آ گیا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ بشیر رزمی

ہم کو لے آئی ہے دنیا میں مدینہ کی کشش

ہم چلے آئے خرابے میں خزانے کے لیے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ابو الحسن خاور

خود کو خود سے بچانا

تو ہے مشکل کشا ، اے خدا اے خدا مجھ کو مجھ سے بچا، اے خدا اے خدا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ظفر اقبال


ترے کرم کی نہایت ہے یہ کہ تیرے حضورؐ میں اپنے آپ کو خود سے بچا کے لایا ہوں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ عارف عبد المتین

محشر اور نعت

ڈھیر ساری نیکیاں زاہد پہ تھیں اور میرے پاس

نعت کا ایک شعر تھا جو پیش داور رکھدیا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ افسر امروہوی


روز محشر تھا مرا نام ثنا خوانوں میں

یعنی یہ شعر مرے ایک جہاں تک نہ رہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ابو الحسن خاور

متفرق - لکنت

بولنا اسمِ محمّد سے سکھا بچّوں کو

صرف اس ورد سے لکنت میں کمی ہوتی ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔ شاہد اشرف

اسم - نام - محمد - احمد

بولنا اسمِ محمّد سے سکھا بچّوں کو

صرف اس ورد سے لکنت میں کمی ہوتی ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شاہد اشرف


آیا ہے جب بھی نامِ محمد زبان پر !!

لب ایک دوسرے کی جبیں چومنے لگے ----------------------- احمد آشنا، سیالکوٹ


متفرق - خواب

خواب ویسا ہوتو پھر ویسی خبر ہو شاید

پھرمقدر میں مدینے کا سفر ہو شاید ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ حنیف نازش

حضور کا تعارف

حضور کی زندگی

ولادت کے اشعار

یہ کیوں سانس اکھڑی ہوئی ہے بتوں کی

یہ کیوں چہرہ ئ کفر اترا ہوا ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ خمار بارہ بنکوی

ولادت کے اشعار ربیع الاول

ممکن اگر ہو کاتبِ تقدیر تو ابھی

میلادِ مصطفٰےؐ کے مہینے میں چل ذرا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ رِیاض حسین چودھری


آتا ہے جب بھی لفظ محمد اذان میں

میلاد ہونے لگتا ہے دل کے مکان میں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ مرتضٰی اشعر

حضور کی سیرت ، اخلاق، معاملات، تعلیمات

عقائد

ہے صحابیت کا رتبہ ہر عبادت سے بلند

کیا شرف رکھتا ہے ان کا روئے انور ، دیکھنا

حنیف نازش

عقائد ۔ توازن

گناہوں پر فخر

اگر محمود نازاں ہے تمہاری مدح خوانی پر

گناہوں پر وہ اپنے منفعل ہے یا رسو ل اللہ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ متوازن مضمون ہے ۔ کتاب فردیات

راجا رشید محمود


سیرت و اخلاق

سیرت ۔ آقا و غلام

فقط اسلام دنیا میں یہ منظر پیش کرتا ہے کہ اقا چل دیے پیدل سواری پر غلام آیا


پیدل چلے خادم کو سواری میں بٹھا کر کونین میں سرکار سے رہبر نہ ملے گا


سنگ زنی

اہل طائف خود تمہاری عقل پر پتھر پڑے

مالک ِ جنت پہ سنگ و خشت کی بارش نہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانی ، کراچی


گالیاں دیتا ہو کوئی تو دعا دیتے ہیں

دشمن آجائے تو چادر بھی بچھا دیتے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ اعظم چشتی


آپ تو سنگ زنی پر بھی دعا دتیے ہیں

نعت لکھ لایا ہوں ،دیکھیں مجھے کیا دیتے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ کامران احمد مظفر گڑھ


عفو و در گذر

سیرت ۔ آقا و غلام

فقط اسلام دنیا میں یہ منظر پیش کرتا ہے کہ اقا چل دیے پیدل سواری پر غلام آیا


پیدل چلے خادم کو سواری میں بٹھا کر کونین میں سرکار سے رہبر نہ ملے گا


حضور سے معاملات و الطاف

دریا بہانا

میرے کریم سے گر قطرہ کسی نے مانگا دریا بہا دیے ہیں، در، بے بہا دیے ہیں

امام احمد رضا خان بریلوی

فریاد رس ہے کتنا مرا بوریا نشیں قطرہ طلب کیا ہے تو دریا بہا دیا

احمد ندیم قاسمی

دعا ، التجا ۔ وسیلہ

سر ِ فلک مرے لفظوں کا سر لگاتا ہے

ترا وسیلہ دعاوں کو پر لگاتا ہے

ریاض مجید


حضور کی توجہ اور دیکھنا

سلام پڑھتے ہوئے ہم نہ دیکھ پائیں مگر

جواب دیتے ہوئے وہ تو ہم کو دیکھتے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ریاض مجید


میں نعت بھی پڑھتا ہوں تو ہوتا ہے یہ محسوس

جیسے میرا ممدوح مجھے دیکھ رہا ہو ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانی

رحمت، عفو و در گذار

یہ شان تھی رحمت کی تو حیران سا کیوں ہے

حقدار ِ معافی ابو سفیان سا کیوں ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سلمان گیلانی


آپ تو سنگ زنی پر بھِ دعا دیتے ہیں

نعت لکھ لایا ہوں دیکھیں مجھے کیا دیتے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ کامران احمد

نہیں سنتا ہی نہیں

واہ کیا جود و کرم ہے شہ ِ بطحا تیرا

نہیں سنتا ہی نہیں مانگنے والا تیرا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ احمد رضا بریلوی


ملتا نہیں کیا کیا دو جہاں کو تیرے در سے

اک لفظ "نہیں" ہے کہ ترے لب پہ نہیں ہے ------------- اعظم چشتی

سوال سے پہلے

ہر اک گدا کو عطا کر رہے ہیں دل کی مراد

کبھی سوال سے پہلے کبھی سوال کے بعد ۔

سلمان گیلانی ۔

نعت گوئی، نعت خوانی ، مدح

نعت

نعت اور حمد

بس کر شیر مقال

نعت کو حمد نہ کر

آگ میں ہاتھ نہ ڈال ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ خالد احمد


پس ِ ہر پردہ ءِ تو صیف یا رب تو نکلتا ہے

نبی کے نعت میں حمد کا پہلو نکلتا ہے

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ریاض مجید


مدح ِ شاہ ِ دو عالم کی کیا بات ہے

حمد کی حمد ہے نعت کی نعت ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔حسنین اکبر


یوں آقا کی نعت سنائی جائے گی

میم سے پہلے حمد لگائی جائے گی ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ حسنین اکبر

نعت اور غزل

ہم غزل میں تھوڑا سا روشن ہوئے

اور پورا جگمگائے نعت میں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ پارس مزاری


اک تھکا ہارا مسافر جیسے منزل یاب ہو

یوں غزل پہنچی ہے نعت سید ابرار تک ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ مسعود اختر، فیصل آباد

نعت میں آنکھ نم

نبی کی نعت جو قرطاس پر رقم کی ہے

تو پہلے میں نے محبت میں آنکھ نم کی ہے

حافظ مظہر الدین مظہر ---


میں نے اس قرینے سے نعت شہ رقم کی ہے

شعر بعد میں لکھا پہلے آنکھ نم کی ہے -

صبیح رحمانی

نعت اور عجز ِ نعت

کہاں میں کہاں مدحِ ذاتِ گرامی

نہ سعدی نہ رومی نہ قدسی نہ جامی

پسینے پسینے ہوا جا رہا ہوں

کہاں یہ زباں اور کہاں نامِ نامی

[ماہر القادری ]


شان ان کی سوچیے اور سوچ میں کھو جائِیے

نعت کا دل میں خیال آئے تو چپ ہو جائیے

[خورشید رضوی ]


کس رخ سے تیری مدح ترے مدح جو کریں کس تار سے حروف کے دامن رفو کریں (خالد احمد)


حضورؐ! عجزِ بیاں کو بیاں سمجھ لیجے تہی ہے دامنِ فن، آستاں پہ کیا لاؤں؟۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ عاصی کرنالی


نعت اور حسن طلب

آپ تو سنگ زنی پر بھی دعا دتیے ہیں

نعت لکھ لایا ہوں ،دیکھیں مجھے کیا دیتے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ کامران احمد مظفر گڑھ


آپ مزدور کی محنت کا صلہ دیتے ہیں

میں کہوں نعت تو ماتھے سے پسینہ پھوٹے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ابو الحسن خاور

نعت - حضوری ، حاضری ، موت

اے کاش ذرا دیر یہیں وقت ٹھہر جائے

میں پیش رسول عربی نعت سرا ہوں

حفیظ تائب

ملک الموت بھی حاضر ہوں ان سے کہہ دو

محفل ِ نعت میں نہ یوں مجھ کو ستائیں جائیں

حمیدہ شاہین


نعت اور موت

دُنیا سے کہو اور کسی وقت پہ آئے

حؔسان ابھی مدحتِ سرکار ﷺ میں گُم ہے

حسان المصطفٰی ، سیالکوٹ


وہ ادھر کھول دیں گرہیں جو پڑی ہیں مجھ میں

میں ادھر نعت رقم کرتے ہوئے مرجاؤں۔۔

دلاور علی آزر


ملَک الموت بھی حاضر ہوں تو اُن سے کہہ دیں

محفلِ ذکرِ نبیؐ سے نہ اُٹھائیں ، جائیں

حمید ہ شاہین


اس وقت نہ چھیڑ اے کششِ لذتِ دنیا

اس وقت مرے دل کو وہ یاد آئے ہوئے ہیں

سید نصیر الدین نصیر رح


نعت اور محشر

ڈھیر ساری نیکیاں زاہد پہ تھیں اور میرے پاس

نعت کا ایک شعر تھا جو پیش داور رکھدیا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ افسر امروہوی


روز محشر تھا مرا نام ثنا خوانوں میں

یعنی یہ شعر مرے ایک جہاں تک نہ رہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ابو الحسن خاور

نعت اور بخشش

نعت - متفرق

  • نعت کیا ہے کہ موضوع پر اپنے مضمون "معاصر نعتیہ شاعری میں تازہ کاریاں " میں کچھ اشعار ہیں
  • مفیض کے نعت نمبر میں اقبال نجمی کا مضمون " نعت اشعار کی روشنی میں "


نعت کہنا ہو تو دہرائیں یہ مصرع بار بار

"با خدا دیوانہ باشد با محمد ہوشیار " ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ قصری کانپوری


جب قلم نعت پیمبر میں رواں ہوتا ہے

ہر گنہگار کو بخش کا گماں ہوتا ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شورش کشمیری


نہ پوچھو نعت کی تخلیق سے ہم کس طرح گذرے

ہر اک نقطے ، ہر اک مصرع میں اپنا امتحاں دیکھا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانوی


سہل جانو نہ میاں، آپ کی مدحت کرنا

آئینہ ٹوٹ بھی جائے تو نہ حیرت کرنا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانوی


نبی کی نعت جو قرطاس پہ رقم کی ہے

تو پہلے ہم نے محبت میں آنکھ نم کی ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ حافظ مظہر الدین

نعت گوئی - موازنے

موازنے

موازنہ - انبیاء

اٹھے جو فرش سے تو گئے عرش تک حضور

موسی کو تجربہ تھا فقط کوہ ِ طورکا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانوی

بہت زیادہ احتیاط نہیں ہے

طور و حرا ، حضور صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم اور حضرت موسی

حافظ مظہر الدین مظہر کے کلام میں چھ سات اشعار ہیں ۔ بے اعتدالیاں بھی ہیں ۔ ایک یہ شعر اچھا لگا ۔

روداد کوہ ِ طور کی مشہور ہوگئی

غار ِ حرا کے سینے کا افسانہ راز ہے

بے اعتدالی کی مثال

جلووں کی تاب لا نہ سکے طو رپر کلیم

سرکار لامکاں میں بھی جلوہ فشاں رہے


جنت و مدینہ / گلی

جو ان کی گلی ہے وہی دراصل ہے جنت

اور دراصل جو جنت ہے وہی ان کی گلی ہے .......................... کوثر نیازی

عشق ۔ ،محبت، جذب

دل کہیں جسم کہیں

کوئے سرکار میں ہوگا کہیں مصروف ِ طواف

دل اگر سینے میں ہوتا تو دھڑکتا ہوتا ۔

اعظم چشتی


شاید تھے حضور آپ جہاں یہ بھی وہیں تھا

جب دل کو ٹٹولا تو یہ پہلو میں نہیں تھا ۔

ضیا الدین بدایونی

شاید معنوی اور بندش کے اعتبار سے مصرعے کمزور کر رہا ہے ۔ دوسرے مصرعے میں زبان کی غلطی ہے سینہ ٹٹولنے کا مقام تھا ۔ جیسے جیب ٹٹولی جاتی ہے نہ کہ پیسے ۔


متعلقات ِ حضور

متعلقات ِ حضور

گھریلو اور ذاتی اشیا

چٹائی

ایسا کوئی محبوب ہوگا نہ کہیں ہے

بیٹھا ہے چٹائی پہ مگر عرش بریں ہے

اعظم چشتی


جو چٹائی پہ جھکائے ہوئے سر بیٹھا ہے

دین و دنیا کا وہ سلطان ہے سبحان اللہ ۔

حفیظ تائب


محشر میں بھی اس شان سے جاوں گا منور

رکھے ہوئے کاندھے پہ چٹائی ترے در کے

منور بدایونی


ہے چٹائی کا بچھونا کبھی خاک ہی پہ سونا

کبھی ہاتھ کاسر ہانہ مدنی مدینےوالے

الیاس عطاری


مجھے قسَم ہے تری سیرتِ منَزَّہ کی

کہ تاج و تخت پہ اک طنز تھی چٹائی تری

حفیظ تائب


اورنگ سلیماں کے لیے رشک کا باعث

اے سید کونین ترے در کی چٹائی

کاشف عرفان


اک عہد تھا چٹائی سے آدھی کھجور تک

پہنچے حضور کیسے مقاماتِ نور تک

کاشف عرفان


بس ایک مشکیزہ اک چٹائی

ذرا سے جَو ایک چارپائی

بدن پہ کپڑے بھی واجبی سے

نہ خوش لباسی نہ خوش قبائی

یہی ہے کُل کائنات جس کی

گنی نہ جائيں صفات جس کی

وہی تو سلطانِ بحرو بر ہے

مرا پیمبر عظیم تر ہے

مظفر وارثی



ایک پیالہ ، اک مشکیزہ ، ایک چٹائی ، ایک عصا شاہِ دو عالم کا کاشانہ کتنا اچھا لگتا ہے

عارف خواجہ، برمنگھم


نعلین پاک / پاوں / نقش قدم

جو سر پہ رکھنے کو مل جائیں نعل ِ پاک ِ حضور

تو ہم کہیں گے کہ ہاں تاجدار ہم بھی ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔


لمس ِ پائے مصطفی کے فیض سے

یہ زمیں ہے آسماں ، آہستہ چل ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ حنیف قادری


جو پھول ہیں زمیں پہ وہی آسمان پر

ساری بہار آپ کے نقش ِ قدم کی ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانوی

مدینہ

مدینہ کا مقام

پیمبر کا جہاں پر آستاں ہے

زمیں کا اتنا ٹکڑا آسماں ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ امام دین گجراتی


مدینہ اور جنت

مدینہ اور مکہ

دونوں آنکھوں میں ہے جمال ِ رسول

ایک مکہ ہے اک مدینہ ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ڈاکٹر اسد انصاری ، ارمغان ِ نعت ، ریختہ

مدینہ کی خواہش

راستہ بھول گیا ہوں مرا چہرہ کردیں

میرے آقا مرے سرکار مدینے کی طرف

یاور وارثی، بھارت


مدینہ کا سفر

مدینہ - سر کے بل

ارے عاشقو سر کے بل چلتے چلتے

چلو دیکھ آئیں مدینہ کی گلیاں ----------------------- الہ بخش خان پشاوری بہ تخلص مولٰینا - مجموعہ ذخیرہ نعت - تاریخ ندارد


حرم کی زمیں اور قدم رکھ کے چلنا

ارے سر کا موقع ہے او جانے والے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ اعلیحضرت بریلوی


مدینہ میں آمد

گناہ تھا تو نہیں پر گناہ جیسا لگا

ہم اس زمین پہ جب اپنے پاوں دھرنے لگے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سعود عثمانی

مدینہ - آداب

یہ کہیں خاک ِ مدینہ کہ اہانت ہی نہ ہو

چلتے پھرتے وہاں احساس یہ ہر آن ہوا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔سلمان گیلانی


مدینہ - حاضری ۔ احساس ِ ازلی

طیبہ کے سب گداگر پہچانتے ہیں مجھ کو

مجھ کو خبر نہیں تھی میں اسقدر بڑا ہوں!

اقبال عظیم


جب میں پہنچوں گا مدینے کے گلی کوچوں میں

ایک عالم مرا پہلے سے شناسا ہو گا

ریاض حسین چودھری


محبتوں کا عجب شہر ہے مدینہ بھی

ہر ایک شخص جہاں آشنا نکلتا ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ حافظ لدھیانوی [ بشکریہ: سائل نظامی ]


یوں مدینہ میں کئی لوگ مجھے دیکھتے تھے

ان سے پہلے بھی ملاقات رہی ہو جیسے

ابو الحسن خاور

مدینہ میں طواف

شوق کے عالم میں وہ کوئے مدینہ کا طواف

جس طرف بھی رخ کیا کعبہ نظر آنے لگا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانی


سبز گنبد میرا مرکز، دائرہ میرا حرم

میں نے صرف اتنا سبق حاصل کیا پرکار سے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانی


مدینہ میں قیام

یہ تو طیبہ کی محبت کا اثر ہے ورنہ

کون روتا ہے لپٹ کر در و دیوار کے ساتھ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ مظہر الدین مظہر


مدینہ کی خاک

اس موضوع پر ایک مضمون مفیض کے نعت نمبر 1 میں انور رانا کا ایک مضمون اہم ہے

ہاتھ آئے اگر خاک ترے نقش ِ قدم کی

سر پر کبھی رکھیں کبھی آنکھوں سے لگائیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ حسرت موہانی


رحمتوں کے شہر کی جب خاک آنکھوں میں پڑی

اور اچھا۔۔۔۔ اور بھی اچھا نظر آنے لگا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانوی


یہ کہیں خاک ِ مدینہ کہ اہانت ہی نہ ہو

چلتے پھرتے وہاں احساس یہ ہر آن ہوا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سلمان گیلانی، لاہور

مدینہ میں قدسی

ادھر عرش بریں پر آپ مہمان ِ خصوصی تھے

ادھر فرش ِ زمیں پر قدسیوں کو میزباں دیکھا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شبنم رومانوی

مدینہ ہی مدینہ

منیٰ ، مزدلفہ و عرفات و کعبہ

جہاں دیکھا وہاں پایا مدینہ

ذہین شاہ تاجی


مدینہ میں موت / موت اور دیدار

تمنا ہے درختوں پر ترے روضے کے جا بیٹھوں

قفس جس وقت ٹوٹے طائر ِ روح مقید کا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ کرامت علی شہیدی

دیں اور کو حضور یہ پیغام زندگی

میں موت ڈھونڈتا ہوں زمین حجاز میں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ اقبال


ہم میں اور ان میں فاصلہ ہے کیا

زندگی درمیان پڑتی ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ عدم

مدینہ سے واپسی

یہ کہیں خامی ءِ ایماں ہی نہ ہو

میں مدینے سے پلٹ آیا ہوں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ احمد ندیم قاسمی

معجزات

معجزات ِ اسم ، نام ، محمد، احمد

بولنا اسمِ محمّد سے سکھا بچّوں کو

صرف اس ورد سے لکنت میں کمی ہوتی ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ شاہد اشرف

معجزات عشق نبی

یہ اثر بھی عشق ِ احمد سے زباں میں آگیا

تیر کو آواز دی واپس کماںمیں آگیا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ صادق جمیل، لاہور


اتنا حساس کیا عشق نبی نے مجھ کو

اب تو غنچوں کے چٹخنے کی صدا آتی ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سلطان محمود ، لاہور

معجزات ِ عنایات

صاحب ِ شق ِ قمر جس پہ عنایت کر دیں

وہ اگر آئینہ جوڑے تو نشاں تک نہ رہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ابو الحسن خاور


معجزات شق قمر - دل آئینہ

معجزات - ٹوٹا ہوا دل جوڑنا

قمر کو توڑ کر پھر جوڑنا تو ایک طرف حضور ٹوٹے ہوئے دل بھی جوڑ دیتے ہیں

حنیف نازش

وہ جوڑ دے چاہے تو یہ ٹوٹا ہوا دل بھی اس طرح کے جڑنے کا نشاں تک چلا جائے

ادریس بابر

صاحب ِ شوق قمر جس پہ عنایت کردیں وہ اگر آئینہ جوڑے تو نشاں تک نہ رہے

ابو الحسن خاور

نعت کے ادبی پہلو

غزل میں نعتیہ اشعار

جب تلک تیرا واسطہ نہ دیا

مجھ کو لوگوں نے راستہ نہ دیا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ندیم ناجد

جوابی اشعار

سپرد خاک ہی کرنا تھا مجھ کو

تو پھر کاہے کو نہلایا گیا ہوں

حفیظ جالندھری


نظر بہ عالم پاکیزگی پڑے ان پر

مسافرانِ لحد اس لیے نہا کے چلے

نصیر الدین نصیر ۔


غزل کے نعتیہ اشعار

رحمت سید لولاک پہ کامل ایمان

امت سید لولاک سے خوف آتا ہے

جناب افتخار عارف


امتِ سیدِ لولاک سے خوف آئے جنہیں

وہ یہ بتلائیں' وہ کس شاہ کی امت میں سے ہیں؟

جناب ندیم ناجد

نعتیہ شاعری میں علامات

یثرب

بلائیں ہم کو بھی اب کے مدینے یا رسول اللہ

رواں ہیں جانب ِ یثرب سفینے یا رسول اللہ .............................. مرتضی اشعر


چٹائی

ایسا کوئی محبوب ہوگا نہ کہیں ہے

بیٹھا ہے چٹائی پہ مگر عرش بریں ہے

اعظم چشتی

شعری ہنرو فن

نعتیہ شاعری میں علامات

یثرب

بلائیں ہم کو بھی اب کے مدینے یا رسول اللہ

رواں ہیں جانب ِ یثرب سفینے یا رسول اللہ .............................. مرتضی اشعر

الفاظ کا استعمال

الفاظ - جدید

دور حاضر کے راکٹ کی حیثیت

اپنے سینے میں حیدر کا دم چاہیے --------------- بیکل اتساہی

الفاظ - منفی الفاظ کا مثبت استعمال

نوازے جاتے ہیں ہم سے نمک حرام غلام

ہماری جان ہو قربان ِ بارگاہ ِ رفیع

مولانا حسن رضا بریلوی

الفاظ - درست تلفظ

متنازعہ، مشکل، عربی الفاظ کا درست استعمال

حاضری کے لیے بے چین ہے کتنا سلمان

واقف اللہ تعالیٰ ہی مرے حال سے ہے

سلمان گیلانی، لاہور